|
|
|
|---|---|
|
Eftersom dessa skitmotorer inte finns att få tag på i vettigt skick för en vettig penning så drar sig tankarna till att renovera den M40B18 jag redan har. Delarna jag tänkt mig lite överskådligt blir då, vevlager ramlager kolvringar packningssats kam vippor hydraliska tryckare kamrem spännare oljepump Plus såklart olja o oljefilter och sådant. Vart hittar man att köpa dessa grejor till ett bra pris? Tycker de flesta sidor på nätet med motordelar hoppar över M40n... Hagla med tips och köpställen nu så jag har nåt o göra i mellandagarna... | |
|
På Motornord ska du hitta det mesta! Länk ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
|
Jo jag har varit där innan och kikat lite. Dock är det några frågetecken, tex vevlager, borde väl gå åt 4 satser (8 halvor) men sen har de inte det mittersta lagret (axiallager) Annars finns det mesta på min lista där förutom oljepump och vattenpump. Dock skenar det ju iväg nåt hejdlöst i pengar, finns det inget annat ställe med bra priser, som typ direktimporterar från tyskland eller nåt? |
|
|
Jo visst det blir snabbt väldigt dyrt.. jag känner inte till ngt ställe i Tyskland heller som är billigare. Men varför inte köpa en beg. M43 istället? ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
|
Gick på över 10 000 för delarna på Motornord, och då var inte ens olje o vattenpump med. Jaa du, för att de inte växer på träd heller, sen behövs det hela kabelhärvan med styrbox och allt också. Avgasröret passar inte på grenröret, ska tydligen sitta nån extra sensor efter katten också. Säkert fler saker som inte passar. Annars har jag allt varit inne på de tankegångarna också :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.