|
|
|
|---|---|
matt1as |
Min bil blir aldrig riktigt varm, stannar just utanför det blå området på tempmätaren. Har tänkt testa att byta termostat, så var in på mekonomen idag men killen i kassan sa att det finns termostater som är 25 eller 26 cm långa och för olika temperaturer. De hade hemma en termostat som var 26 cm lång och för 92 grader, är den rätt? Mvh Matte |
|
Det kan omöjligt stämma! En termostat är rund och har en diameter på mellan 5 och 7 cm. Enligt BMWs dokumentation ska: Bilar tillverkade före Dec 1995 har en termostat som öppnar vid 88 garder. Bilar tillverkade efter Dec 1995 ha en termostat som öppnar vid 92 grader. ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
matt1as |
Okej, tack! :) Vad menade han då med 25 eller 26 cm? Och vilket av de är rätt? Någon som vet? Mvh Matte |
|
Du måste har missförstått honom, inget på en termostat är så stor. Här har du mått-angivelser (angivet i millimeter) på en termostat till en BMW 525 TDS Länk vilken termostat du ska ha beror på när din bil är tillverkad, (en 96:a kan vara tillverkad mellan sept. 95 och aug. 96) ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
| Till din bil finns enbart en termostat, och den är på 92 grader | |
|
E36: Termostat 1: reservdelsnr 11537511580 (för fordon tillverkade före 12/95) Länk Termostat 2: reservdelsnr 11537511083 (för fordon tillverkade efter 12/95) Länk Men du kanske menar att det står fel i ETK? ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.