|
|
|
|---|---|
|
Jag misstänker att kolven i bränslehuvudet/mängddelaren kärvar, den går att putsa up med autosol tex som det fungerar som det ska, men om inte det inte hjälper behövs en ny som kostar 9700kr!, eller vem kan renovera ett sådant? Erfarenheter? | |
|
Tjena Micke! Har du fortf problem med kärran.Hur har det gått med dom nya spridarna?Prova att fråga här,Länk Dom har erfarenhet,jag har fått mitt bränslehuvud modifierat där (gnistat) Hoppas det snart löser sig.. hjorten |
|
|
Hjorten, tjenare! Vad kostade det när du fick ditt bränslehuvud gnistat? Jag har bytt spridare till nya = ingen skillnad, bara mer effekt känns det som, bilen drar bättre från ca 2500rpm och det verkar som om jag fått (fått tillbaka) 10hk ungefär, men startproblemet och hackningar fortgår, dock satt inte oljestickan i ordentligt så bilen betedde sig extra konstigt. Saken är den att jag misstänker att jag har 3 olika faktorer som har gett upphov till allt detta trubbel. Från början var bilen bara svårstartat, som kall och ibland startade den inte alls vid -20grader celsius, inget annat syndrom. Svaret till det är att kolven i bränslehuvudet kärvar, behöver renoveras, talade med BMW + en erfaren mekaniker och de använde bromsrengöring eller autosol för att polera upp kolven, (den får inte ha repor tydligen). Mina andra problem med för höjd tomgång och att bilen rycker och har sig är förmodligen relaterat till dålig uppvärmningsregulator + en kärvande tillsatsluftslid då tomgången på varm motor inte går att ställa in. Det jag inte gjort ännu med bilen är bytt uppvärmningsregulator+tagit ur och kollat/smörjt kolven i bränslehuvudet eller klämt åt en av de slangarna som går in till tillsatsluftsliden för att på så vis kollaom man kan få tomgångsvarvet att bli normalt för då är det tillsatsluftsliden. Hade jag mätt trycket skulle det hela bli så mycket lättare, stryr och systemtryck avslöjar mycket. Ett nytt bränslehuvud är dyrt, och om det är den där kolven som kärvar och inte går att renovera måste ett annat skaffas, om nu inte trendab kan fixa det för en liten summa? HAr du själv pulat med detta? BMW säger att kolven löper vertikalt och bränslehuvudet måste plockas bort, medan den mekanikern jag snackade med påstådde att man får ut kolven genom att demontera en skruv från sidan av bränslehuvudet. Vad jag har förstått så sköter den där skruven i sidan trycket med hjälp av brickor som reglerar det hela, BMW sa så också. |
|
| Förresten vad är gnistat? | |
|
Tjena Micke! Gnistning är en maskinbearbetningsmetod som dom använder sig av för att utöka bränslemängden genom bränslehuvudet.Det är ju som sagt begränsat,så när man trimmar lite så blir det som en flaskhals motorn får för lite soppa.Visst jag har pulat lite med det.Föresten så råkar jag ha ett extra huvud liggandes,vi kan kanske göra en deal om inte ditt problem löser sig.Gnistningen jag fick gjord gick på 4000kr,ger nu soppa till 220-230hk.Maila mig så kan vi snacka vidare om detta. hjorten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.