|
|
|
|---|---|
|
vad är det som skiljer på dessa modeller förutom the obvious dvs motorn. Skillnader i utrustningsnivå? chassi ? karross? växellådor? | |
|
120i har 6växlad låda, elhissar bak och lackade plastgrejer på karossen som standard. Jag Skulle från början ha en 118i men eftersom jag skulle ha elhissar bak och plastdetaljer i samma färg så skiljde det bara 15kkr imellan 120i. |
|
|
Säkerhetsutrustning: Det skiljer inget mellan ovan nämnda modeller. Motor: Differentierat insugningssystem (DISA) på 118i & 120i. Valvetronic på 118i & 120i. Växellåda & Chassie: 6-växlad manuell låda på 120i 5-växlad manuell låda på 116i & 118i. 6-växlad aut. växellåda med steptronic finns som tillval på 118i & 120i Interiört: El-hissar bak standard på 120i, tillval på 116i & 118i. Förvaringsfack i de bakre dörrarna standard på 120i, tillval på 116i & 118i. Interiörlister titan matt standard på 120i (ej tillgänglig på 116i & 118i) Interiörlister silver standrad på 116i & 118i. Exteriört: Svarta dörrhandtag på 116i & 118i. dörrhandtag, taklister, stötlister, stötfångarnas undre del lackerade i karossens färg, standard på 120i (tillval på 116i & 118i) se Länk för mer information. ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
|
hmmm...det där är intressant. skillnaderan verka inte vara så värst våldsamma. Om jag skall vara riktigt ärligt så fattar jag inte varför man har 118i överhuvudtaget... Efterson skillnaden är så liten i priset är det väl naturligt att man antigen har 116 eller 120? tänker jag fel? |
|
|
tycker gott att den bästa valet är mitt i mellan , så 118 känns lika bra som 120 om du inte vill lägga onöjdigt pengar på en extra växel... vill man sen ha mer så är 120d och 130 som gäller ... om man vill leka med körkortet .. sen är ju bilarna lika annars invändigt .. |
|
| är farthållare standrad? kan inte hitta det i tillvalslistan alls... | |
|
I Exclusivepaketet ingår följande utrustning: 249 Multifunktionsratt 255 Sportläderratt 2CT Lättmetallfälg - Stjärneker 151, 16" 431 Automatiskt avbländande backspegel, invändigt 442 Dryckeshållare 473 Armstöd fram 4AG Interiörlist - Titan matt 507 PDC - bak 521 Regnsensor 540 Farthållare 563 Belysningspaket ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
|
Det går även att få Farthållare löst för 2400 kr oberoende av motoralternativ enligt min prislista. ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
| Titanmatt interiörlister går att få som tillval till både 118 och 116 har det i min 118. | |
| Mugge går att eftermontera? | |
|
Det kan jag tyvärr inte svara på, utan det är nog bäst att du hör med en aukt. BMW verkstad. ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
|
Z3c 4 ever!: Varför en 1-serie när det finns 3,5,6,7? |
|
| 118 är den bensinsnålaste i trion och upplevs i princip lika stark som 120. 116 är ett sömnpiller som borde utgå ur sortimentet omedelbums. 120 kunde dom ha skippat till förmån för 120Si ;) | |
|
Starre: gillar den. Nya 3 serien tilltalar mig inte alls. |
|
|
Jag upplevere en skillnad på 118 och 120 motorn, inget superstor skillnad man värt 15kkr(skillnaden om man likså ska ha elhissarbak och nerlackad, vilket jag tycker man ska ha) i kombination med det 6växeln. |
|
|
badboy81 Har du en 120i, eller håller du på och beställer en? Ifall du har en, hur har du upplevt bilen hittills? |
|
|
Starre: Du missade den viktigaste serien av dem alla, Z. :) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Andersson_CSI: Då han(Z3 4 ever) har haft en Z så tänkte jag inte riktigt så:) |
|
|
sköll12, Har en sedan 6veckor och har kört ca 450mil med den och är skitnöjd med den som en liten bil. Väldigt rolig att köra, men nästan så jag skulle ha köpt en 320i istället. Kostar bara några tusen till och är just dom där cm större i baksätet som man iblandn vill ha. Eller så får man skaffa mindra tjockakompisar. Men som sagt är det en liten bil du är ute efter så är 1serien ett väldigt bra val och tycker att 120i är en väldigt bra kompromiss. Inte för slö som dom mindre modellerna och inte heller för dyr som 130i. |
|
|
Starre: Har man haft en Z så skulle det för min del kännas ganska naturligt att köpa en ny, kanske en Z3 men jag förstår din tanke:) Fast vi alla vet väl att Thomas går och väntar på Z4 coupé och att allt annat bara är ett klent substitut i väntans tider:) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.