|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Om nagon av er aer HAJ pa tyska sa kan ni laesa en utfoerlig beskrivning av en kund till en 535D som chippade den hos www.wetterauer.de, och faktiskt fick ut 320 och oever 700nm. naer de skulle koera ASET pa bromsbaenk sa fick 2 medarbetare sitta bak i bagaget foer att den inte skulle spinna hela tiden - Otroligt!!! Kolla under 'referenz' pa deras websida. kanske man skuller dra till med en 535d naesta gang, fast jag nu foer tillfaellet aer mer foer o koepa naesta BMW med V8 (550i touring eller droemmen ALPINA B5). har man koert en BMW V8 och sedan sadlar om till diesel, sa saknar man V8 ljudet och hela det jaemna fina draget. Min diesel drar fint som fan, men allt man hoer framifran aer ett mekaiskt 'hackande' - typ industriell mekanisk skoensang! |
|
|
540D E39 Touring - är ett liten projektfundering jag haft faktist :-) Tror inte den motorn är speciellt mycket tyngre än bensin V8'an men i detta fall var det familjebilen jag tänkte på .... Enda problemet är väl priset som jag ser det :( |
|
|
540is; kollade in ditt ID, och fann ut att du visst har haft en 540 E34 med kompressor. var det ESS Vortec du hade på den? Automat eller manuell. Höll låda och motor i den tid du nu hade detta fordon - och var det värt pengarna som du lade ner i själva kompressor ombyggnaden. Dvs value for money? Som du kan se har jag en 540IA Touring som morsan och farsan kör runt med för tillfället...dock så kanske man sjulle ta och göra en projektbil av den och dra till Norge och få en kompressor påmonterad. Bilen börjar dock bli lite gammal och har ett par mil på mätaren. Kan också känna att automaten (med plastkulorna) börjar o ge sig - vanligt slitage. 540D projekt? Låter ballt... |
|
|
Det var ESS's kit på den ja - PoweDyne på den tiden, value for money kan man ju diskutera, men E34'an stod ju högre i kurs på den tiden, sant är iallfall att man får en RÖKARBIL för väldigt lite pengar. hållbarhet, inga problem med motorn den är skottsäker på denna nivå. automatlådan - jo den slits lite beroende på hur bilen andvänds, min åkte på en renovering, dock inte helt ovanligt på en 20000 milar 540 ... rent konstruktionsmässigt pallar lådan 435 hästar + ZF's marginal. så det är lungt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.