|
|
|
|---|---|
|
Har börjat att titta på lös Navigering. Vill inte ha fast i bilen då jag anser att prislappen för detta är för hög samt att jag reser mycket och vill kunna flytta navin till hyrbil mm. Har kollat lite på 2 varianter Navman iCN 320 eller DigiWalker Mio 269. Någon som har erfarenhet av dessa eller linande produkter. extra funktioner som ingyg MP3 och liknande är totalt ointressant. Det jag är ute efter är en bra/enkel navi. | |
|
Två bra produkter. Du kan även kika på TomTom. Dock ligger dom väl i en något högre prisklass. Mio 269, eller om det är 268, finns upptagen i minst en tråd här på forumet. Till iCN-maskinerna vet jag det finns mjukvara för att byta till t.ex. TomTom, om man nu "är lagd åt det pilliga hållet". Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Jag skulle gärna rekommendera Mio 269 plus. Det är den bästa och enklaste jag provat. Hittade min på: Länk Hoppas du blir nöjd vilken du än väljer. /Tobbe |
|
|
Jag köpte en TomTom 700 för en månad sedan och jag är toppennöjd! Bor i England och trafikuppdateringen är ovärderlig. Kör mycket inom Europa och har hunnit bli ordentligt imponerad av kartorna. Har kört i England, Frankrike, Holland, Belgien, Tyskland, Danmark och Sverige. Inte bara motorväg utan en massa småväg och småbyar oxå. Storsta problemet hittills har varit min förmåga att lita på den. Hittills har den alltid haft rätt och jag fel när jag valt andra vägar en de rekommenderade. Att den oxå fungerar som handsfree till min bluetooth mobil är ett jätteplus. Men smaken är som baken... Figge |
|
| Hur mycket karta finns det med på navigations kartorna? Jag åker mycket i skogarna i norra dalarna, älvdalen och till norge på de minsta mest obskyra skogsvägarna. Har man nån nytta av dess där eller är det bara större vägar som finns med? | |
|
soldi: Här nere i söder finns de minsta vägarna med. Jag hamnade själv på en fullkomlig kostig när jag var ute o testade. Där snackar vi 2 traktorspår och en smärre ångest för att slå i underredet i mittsträngen. Detta var f.ö. på Öland. Kanske inte direkt ett svar på din fråga, men ja.. de små vägarna finns med. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Samma sak här. Mystiska småvägar testade, både här i england och hemma i sverige. Tipset är att gå in och testa gps'er hos en åf och kolla täckningen på småvägar du känner till. Cheers /f. |
|
|
Resultatet av mina funderingar blev en Navman iCN330 som jag nu testat någon månad. Funkar riktigt bra till det priset jag gav 1.900:-. snabb uppdatering av vald väg om man avviker, kartorna stämmer bra (Bättre än BMW original). Möjligen lite liten skärm men vägledningen man får från rösten kompenserar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.