|
|
|
|---|---|
|
Tjena, jag undrar om motorhuven till alla 5orna är identiska på årsmodell 95 (m5 undantagen) då alla har den "breda" utformningen? Mvh | |
| M5or av 95-års modell har också bred huv | |
|
Det visste jag inte, vet du om en huv från en 525 passar till en 540? Är det en likadan huv och bara vadderingen som är annorlunda? |
|
|
Liknande fråga: Kan man montera en 89:as "smala" huv på en bil av 94 års modell? En del säger att man kan andra säger att man inte kan? Jag menar, är längden på huven densamma, är bredden mellan skärmarna densamma? |
|
|
Alpina fan- De ska vara den samma. Kolla bara så du inte monterar en bred huv på smala njurar... Ser nog konstigt ut. Annars ska det passa. anma0572- Alla 94 förutom 530/540 har den smala huven redan så det går utmärkt. DANNE Min bil: Länk |
|
|
Dandelue: Min bil som är en 94:a har en huv som har annorlunda pressning av vecken på ovansidan, större bredd mellan vecken, än på många andra E34:or som man ser. Vecken på min är utdragna enda till huvens hörn mot vindrutan. Det är väl en sådan huv som är den breda? Min bil har också lister runt gälarna lackade i bilens färg. Detta trodde jag var sk V8-huv?!? Anders |
|
|
Titta på bilderna på min bil nedan. Där ser du den breda huven. Det är förmodligen den du har. DANNE Min bil: Länk |
|
|
Jo, jag har samma huv som du trots att min är en 520. Tyvärr är inte min bil så fin längre eftersom jag smällde med den nyligen. Inte så hårt men plåtskador blir det lätt. Jag är nu på jakt efter bla en ny huv. Helst skulle det förstås vara en sådan huv som jag har men det är betydligt lättare att hitta smala huvar på skroten. Det är fler årsmodeller som byggdes med den, äldre bilar som har hunnit hamna på skroten. Helst ska man ju hitta rätt färg också. Det är därför jag undrar om den smala huven kan monteras på en bil som från början har bred huv. |
|
|
Då måste du byta till de breda njurarna också. Någon tidigare ägare måste ha bytt huv/njurar på din bil. '94 520i ska igentligen ha den smala fronten... Den breda kom 1995. DANNE Min bil: Länk |
|
|
anma0572; Det är inte säkert att din är en 94: a, modellår 1995 började tidigt, för 540i i april-94 utom för 540iA Sedan som hade maj-94 som start, resterande E34, har även dom april eller maj-94 som start för modellår 1995, tyvärr finns det stora mängder bilar i Sverige som har felaktiga uppgifter i sina registreringsbevis, vissa BMWbilar har till och med fått chassinummer som inte existerar! PXC387 är en 95: as M3 Coupe, den klassades som 96: a, och dens riktiga chassinummer slutar med största sannolikhet med JF81184, i Svenska register har den SF81184, det VINnumret är inte använt av BMW, undra om ägare hade problem med Trygg Hansa när den blev stulen, om jag ska tror dom uppgifter jag får fram tog det 6 månader innan Trygg Hansa godkände stölden som stöld, är detta acceptabelt? Alla fel bör rättas till, det finns en 01: as M3 Cabrio i Sverige, som har VINnummer från en Nordamerikansk 325iS Aut Coupe-93, hur kul är det? Så mitt tips är knappa in ditt VINnummer här... Länk så ser du när din är tillverkad, om du är intresserad att äga en 95: a, ta kontakt med bilprovningen, dom har en lista, med vilket chassinummer modellåret började. Mvh Stephan |
|
Ulke |
Stephan när började moår 1996? Anledningen till att jag undrar är att min är tillverkad 95/03 Tacksam för svar då du verkar ha full koll :o) mvh Ulke Farten dödar ej, det är det plötsliga stoppet! |
|
Ulke; Modellåret började enligt Bilprovningen, som har fått uppgifterna från BMW, så här; 540iA Sedan GF08338, vilket är den sista bilen tillverkad juni-1995 540i/6 Sedan BJ12772, även den är sist juni-1995, den gick för övrigt till Schweiz. 540i/6 Touring GB45391, vilket är den tredje bilen i juli-1995 Och så den mest underliga delen, SBP, även BMW? Har inga uppgifter om årsmodellbyte för 540iA Touring! Det finns däremot några bilar registrerade som 96: or, trots detta finns det minst 4st 540iA Touring registrerade som 96: or i Sverige, två tillverkade 1996 och två tillverkade 1995, en i september och en i oktober, festligt eller Ofestligt nog, finns det yngre bilar än dom som är registrerade som 95: or, jag kommer att fråga BMW om dessa uppgifter, för det finns ju en brytning till modellår 1996. Ska jag gissa ligger årsmodellbytet på 540iA Touring, ungefär vid VINnummer GK01511, vilket är den sista bilen i juni-1995, om det är så finns det minst 5 bilar med fel årsmodell, varav denna är den yngsta... Länk byggd i oktober-1995. Det finns även flera andra 540i E34 som har fel årsmodell, mest extrem är den 540i/6 tillverkad sep-94, klassad som 96: a i Sverige, ännu dråpligare blir det, det finns en bil byggd månaden efter, som är klassad som 94: a;) Är det en bananrepublik vi lever i? Lite bättre ordning kan vi väl få från våra myndigheter? Jag kommer vid tillfälle ta upp fråga med Vägverket, om dom accepterar dessa fel, eller om det kommer att åtgärdas. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.