|
|
|
|---|---|
|
Hej, Går i väntans tider på en ny M3 Coupe, Bilen kommer i början av Maj varför jag ännu har någon vecka att ändra i utrustningsspecen. Min fundering är om det är värt de 8700:- extra som H/K ljudpaket kostar och om någon vet hur det är specat, antaö högtalare osv. Min andra fråga är om någon har erfarenhet av mittarmstödet. Har läst i någon test att det mest var i vägen... Den som väntar på något gott... :-) AK | |
|
Hej! Har H/K ljudpaketet på min. Jag tycker det är toppenljud. Ingen bas som trycker ut rutorna men det räcker gott och väl för lyssning på normala nivåer. Rent och fint är ljudet också. Gillar H/M-märket på högtalarna och dessutom får man ju en extra knapp i mittkonsolen. Basen tar heller ingen plats i bagageutrymmet vilket många säkert uppskattar. Du väntar på något riktigt smaskigt! :) |
|
|
glömde mittarmstödet.. Tycker det både är snyggt och praktiskt. Är inte i vägen för mig. |
|
| andrkv: Köpte du till SMG II? | |
|
Nej, Köpte inte till SMG, men det finns fortfarande möjlighet att ändra. Känner mig kluven... Mvh // AK |
|
| Jag kan inte annat än rekommendera. Helt underbar "låda". Fast det hade ju varit bäst att provköra. Vissa kan inte vänja sig har jag läst om. Men du behöver inte oroa dig för något "seghet". | |
|
Ja, Det tål onekligen att fundera över. Lite av känslan är ju onekligen att växla manuellt, men SMG:n är förmodligen effektivare för en normal förare. Vi får väl se... hmmm AK |
|
|
Om du väljer bort SMG lådan så kommer du ångra dig den dagen det är dags att sälja bilen. ---------------------------------- Länk |
|
|
Läste att de flesta nya M3 säljs med SMGII lådan, den skulle jag också välja. Mittarmstödet skulle jag inte välja bort, det är underbart att vila vänster arm mot dörren och höger armbåge mot mittarmstödet.(jodå en BMW kör man med "fingertopparna") |
|
|
andrkv, H/K-ljudet är helt OK och klart värt pengaran eftersom det är snyggt installerat och integrerat i bilen. Armstöd är självklart och om det är i vägen vid mer aktiv körning så går det att fälla upp så det kommer ur vägen. Om du inte har provkört med både SMG och vanlig så tycker jag du skall göra det, båda är dock bra. Tror att bilen blir mer lättsåld med SMG men gillar man det inte skall man naturligtvis inte välja SMG. Sen skulle jag ta stora navin om jag specade min bil, den är bra och har en fin integration med färddatorn, ljudanläggning etc. som är mkt svår att få till med eftermarknadsgrejer. |
|
|
Hej, Om du skall ha den manuella lådan så kanske mittarmstödet inte är aldeles självklart, det kan vara i lite vägen vid snabba växlingar (Kändes så i min fd 328Ci). När det gäller H/K så instämmer jag med Peter hyfsat ljud och snygg installation, själv har jag dock använt stereon ganska lite eftersom ljudanläggningen längst fram i bilen låter ganska bra den också :-) Topaz M3-02 HK/SMGII |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.