AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
795

Problem med centrallåset

Ol
192
Olle D
Alfa GTV V6 3,0 24v
Hej,

Jag har ett skumt fel på centrallåset. Efter att jag låst bilen med centrallåset så låses alla dörrar omedelbart upp igen. Ibland får man låsa 10-15 ggr innan bilen fattar att den verkligen skall vara låst. Detta oavsett om man låser med nyckel, fjärrkontrollen eller manuellt trycker ner ”låspinnarna” i dörren. Vid det sistnämnda verkar det dock som om det först är när man trycker ner låset i förardörren som bilen låser upp. Är det någon som känner igen problemet och vet vad som kan vara fel? Jag skall tillägga att bilen har ett DEFA larm som aktiveras med fjärrkontrollen.

/Olle D

Visa användare
456
fin bil
525 TDS(a) 94
Så gör min när knappen till bakluckan inte har åkt ut helt. Kolla den.

Diesel innehåller mer energi än bensin!
Ol
192
Olle D
Alfa GTV V6 3,0 24v
Ok, skall kolla detta.

/Olle
Visa användare
84
Johanhudik
330xDA Touring -03
Om förar dörren inte är stängd så ska den låsa upp direkt. Jag tror att det är nån kontakt eller givare som felar och på så sätt lurar bilen att tro att dörren e öppen..
Jag hade ett liknande fel på min... Vid första låsningen låste bilen upp igen men vid andra så låste den inte upp. Det berodde på att ett av c-låsen i passagerardörren inte låste och bilen gav en varning, en gång. Det sitter givare i varje c-lås på min bil som indikerade låst/upplåst...

/J
Pe
179
Petter1
330iM-03
Harockså haft det problemet,och har för mig det var en givare på passagerar sida dom bytte..
Ol
192
Olle D
Alfa GTV V6 3,0 24v
Det verkade vara någon kontakt eller något av låsen som krånglade av en eller annan anledning, kanske snö och is. Nu funkar i alla fall låset som det skall igen, utan att jag åtgärdat något.

/Olle D
Be
102
Bearclaw
530Dt -03 (E39)+Jeep nödbil
Om problemet kommer tillbaka: Sök på c-lås! det finns massor med förslag i ämnet, (o följdaktligen lika många olika orsaker) Bl.a dörrnäsan/orna, microbrytaren i bakluckan osv. som ialla fall jag inte hade nån hum om!

Bearclaw
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.