|
|
|
|---|---|
|
Måste skriva av mig efter allt tråkigt som hänt med min bil.Har lagt ca 30000kr dom senaste 2åren.I somras så gick bilen varm men jag stannade direkt och upptäckte inget konstigt.Trodde det var vattenpumpen och bytte den själv.När jag provkörde bilen blev det dimma i kupen.Det visade sig att det läckte kraftigt från värmepaketet.I brist på pengar dröjde det ett tag innan jag fick detta fixat och bilen ställdes av.Nu har jag kört med bilen en månad och allt var perfekt trodde jag,Värmen och allt var perfekt. Så nu i Tisdags skulle jag hälsa på kompisar i småland,en resa på 13mil.När jag väl kommer fram varnar check controlen för låg olje nivå.Bilen fick stå över natten.Startar den dagen efter för att flytta den 10 meter.Då varnar den inte för oljan men jag kollar eftersom det rasslade illa från ventilerna.Blev chockade när jag såg att nivån låg nästan längst ner på oljestickan.Sticker bort till en mack och köper olja och jag får fylla på en och en halv liter.Vad har då denna oljan tagit vägen tänkte jag.Öppnade kylar locket och upptäckte att vattnet var kletigt av olja:( Var väldigt nervös för hemresan och kollade nervöst på tempmätaren hela vägen.Stannade till på rastplatserna längs med 25an och kollade oljenivån.Varvade inte över 2500 varv på hela tiden.Och då försvann knappt en droppe olja på hela vägen. Men med alla pengar jag lagt på bilen nu så är jag inte så inspirerad på att slänga ytterligare en förmögenhet på bilen så det blir nog tyvärr att den säljs som den står.Var ingen direkt fråga i detta inlägget men jag var tvungen att skriva av mig lite | |
|
Nej då är det billigare att titta efter en annan motor törsj jag nästan lova dig Bimmer |
|
|
Fick nämligen så där på en saab 900 jag hade och det var som ett klet ja ungefär som fett i expansionskärlet .. det var toppackningen på den och det var väl inte så farligt dyrt på den .. men den blev sig aldrig lik igen och dessutom fick jag inte ut den´där smeten riktigt ur systemet så värmen var rätt dålig .. visst hade jag kunnat anstränga mig och skölja flera varv med kylarrensning men efter 4 ggr gav jag upp trodde det var bra men inte nej det var trist att höra det du säger hoppas det ordnar sig .. men har du tappat kännslan för bilen så är det nog bara att sälja.. om du inte skulle ha tur att stypa över en fin motor till rätt pris Bimmer |
|
| Nej enda hoppet är att jag kommer över en motor som är garanterat frisk.Den som sitter i nu har passerat 32100mil nu, | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.