AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.729

X5 -02

Sida 2 av 2
Tänk på att du i din tur får en svårsåld bil om du slår till på köpet. Min spontana reaktion... köp inte! Det finns fler, mer prisvärda X5:or på begagnatmarknaden.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
nja, vet egentligen inte om priset ska ner så himla mycket till. den var som jag sa i första inlägget klart i underkant på prisnivån, och nu vet man varför. den var skruvad. så jag tror knappast att du får den för 200', speciellt inte om säljaren varit med på skruvningen. jag tror också du köper dig problem, och jag har mina aningar om att du just nu försöker övertala dig själv om att det inte är så farligt med en skruvad bil. jag tror inte heller att du riktigt har beskrivit skicket på den, för efter 20000 mil så är det ofelbart så att slitaget måste börja visa sig. min har gått 13', och trots att den är i ett makalöst fint skick så syns ju milen på vissa ställen.

tänk också på att tex rostskyddsgarantin inte nödvändigtvis gäller på en skruvad bil.

så jag tycker så här; har säljaren ägt bilen bara ett fåtal veckor = fuffens = köp ej; ingen/förfalskad servicebok = fuffens = köp ej. bättre att lägga på lite pengar för att få en schysst bil. låt inte snålheten bedra visheten så som så många andra gjort, och ångra sig bittert i efterhand när det är för sent.

mvh Johan

Po
90
PowerBMW
BMW 525 -05 E60
Man tackar allra ödmjukast för allas engageman i detta ärende.

Jag vet ju som alla andra att det e förbjudet att köpe en skruvad bil det blir förmodligen problem förr eller senare.
Men som du skriver så e ju snålheten inte att leka med men man får med största säkerhet tillbaka detta senare.

Fick nu reda på att han har fixat nya sommar däck 19" som går med i priset om det e någon tröst...

Köp inte den,när nybils kännslan går över om två veckor då kommer du att ångra dig.
Po
90
PowerBMW
BMW 525 -05 E60
Det lutar åt att det inte blir något.

Men vad skulle denna bil ligga i pris om det nu hade stått ca 20" mätaren.
Med ett väldigt bra skick i övrigt.

Bara nyfiken.

Mvh Micke

Jag tycker inte man bara kan dra av en summa på priset motsvarande de extra mil den är körd utöver de som står på mätaren. Själva skruvningen i sig sänker värdet avsevärt enligt mig. Den blir i princip omöjlig att sälja vidare.

Att säljaren skulle få lämna tillbaka den till föregående ägare tror jag inte det minsta på. Vem är det som direkt tar tillbaka en skruvad bil utan minsta diskussion till det priset? Jag tror snarare att han kom med en sån historia för att få dig mer intresserad av att köpa bilen och därigenom slippa problem för egen del.

Jag försöker mig inte ens på att värdera bilen då jag tycker att man i alla lägen bör bojkotta skruvade bilar. Det tillsammans med att nogrannt undersöka alla objekt man tänker köpa är nog det enda sättet att minska intresset hos bedragarna att skruva mätare.

Mvh Johan
Det handlar inte bara om 2800 mil som bilen är skruvad,tänk nu när du ska serva bilen ingeting kommer att stämma längre. T.ex delar som slits ut och ska bytas ut på dem stora service, enligt servis boken.
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Den här kan kanske vara ett allternativ istället ?

Länk

Mvh Jimmy
Po
90
PowerBMW
BMW 525 -05 E60
Skulle det mycket väl kunnat vara om det funnits stora navi i den.

Har även kollat mera historik ang den tidigare bilen.
Det visade sig att det var koncernchefen för Hammar plast i göteborg dom gör plast redskap som burkar osv till hemmet bland annat.
Han var så nöjd efter leasing tiden att han ville köpa den själv men valde att köpa en ny istället.
Var även in på BMW i uppsala och fick ett utdrag i extra tillbehörs listan den var nästa 2 a4 sidor.

Mvh micke
Skulle inte köpa den bilen. Som så många tidigare konstaterat, det finns fler fiskar i sjön. Leta upp en som inte är fullt så "ful". :)

X5or är kanske inte dem mest lättsålda av bilar och lättare kommer det nog inte att bli framöver. Lägg till det att den är fifflad och du, ärlig som du är, kommer ju givetvis att informera potentiella köpare om detta den dagen du får för dig att sälja. Vilket jag tror gör att du får stå där med en extremt svårsåld bil då många direkt drar öronen åt sig.

Lägg några tusen till på en bil med vettig historik. Det är mitt råd.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
såg att din profil numera innehåller en X5 -02. köpte du bilen i fråga? hur löste du det hela med mätarställningen?

mvh Johan
Po
90
PowerBMW
BMW 525 -05 E60
Tjenare.
Jo jag tog en chansning o köpte den bilen och är i detta nu löjligt nöjd o glad.
Har kollat upp mer om bilen och den är väldigt punktligt servad genom åren så jag kände att jag måste chansa lite.

Vi får se om något eller några år om det var en fel chansning.

Mvh Micke

No turbo shit just real power
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

PowerBMW:
Och vad blev slutpriset?
Vad är regnumret? Om du säljer den vidare med "rätt" mätarställning så kanske inte nästa ägare upplyser om den sanna historiken vid försäljning.

Rent spontant känns det ju konstigt om säljaren först ska lämna tillbaka den till föregående ägare och sen i nästa stund skickar med nya sommardäck.

//Stenback
Do
190
Dorfmeister
BMW 320dxdrive touring msport 2021
"grabbar! jag behöver råd ang att köpa en x5:a...."
Svar:
-Köp EJ
-RÖR DEN INTE
-Köp inte den bilen
-JAg hade absolut inte köpt den.
-Rör inte skruvade bilar
-Köp ej!

Resultat:
Tja , jag köpte den endå, måste chansa lite....

Va F*n bemödar ni er ens med att "hjälpa" folk som ändå är så sat*ns snåla och dumdristiga att de endå gör tvärt emot????

Suck säger jag!

Jag hoppas att jag slipper se en klagomåls lista från dig eller dyligt över att "BMW tappar i värde", eller "Bmw är svårsålt" mm mm om ett par år!
Po
90
PowerBMW
BMW 525 -05 E60
Dorfmeister.
Tack för ditt otroligt glada inlägg. Värmer verkligen.

Som det står så frågade jag om råd inget annat.
Jag har inte haft några somhelst problem med min bil. Otroligt nöj har pratat med alla tidigare ägare och kollat allt med bilen.
Jag ser det inte som ett problem med en bil som är skruvad 1500-2000mil om jag vet om det.

Och "folk" som är så satans snåla vad är det för fel med att kolla upp saker o ting innan man köper en bil som för mig är en hel del pengar. Och då ev lägga kanske 80000 till på samma bil som ev är skruvad fifflad med ändå...
För mig är det inte snålt att leta bra priser men vill du betala så mycket mer för samma sak så varsågod.

Skulle jag vilja skriva klagomål om att bilen tappar värde eller svårsåld så gör jag det...

Ha en fortsatt bra dag.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

PowerBMW: kom du fram till vem som skruvat bilen och varför. Känns ju nästan meningslöst att skruva så lite med tanke på vinsten vs risken.

___
//Ulf
Po
90
PowerBMW
BMW 525 -05 E60
Ja det gjorde jag.
Och jag har all documentation från BMW GOT till en månad innan jag köpte bilen.
Så jag vet vem det var.

Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.