|
|
|
|---|---|
| Har en fundering på hur motorn i en 535:a "ska låta". På min motor (m-30), så hör jag ett litet tickande när motorn kommit upp till drift temperatur, inte innan. Ibland får jag för mig att det tickar mindre?! Jag vet inte riktigt hur mycket tickande man egentligen kan anse som "normalt" på denna motor?? Ett litet, litet tick kan man ju tolerera i och med att det är mekaniska ventiler. Spridarna låter ju också en hel del på dessa, kan det kanske vara en sån som börjar låta mer när motorn kommit upp i temp.? Har kollat ventil- spelet och skicket på kammen och det verkar helt ok. Någon som har nån idè? | |
|
Hej! Spridarna "tickar" lite. Helt normalt. Sedan kan det vara så att du inte lyckades så där jättebra med ventiljusteringen.. Jag brukar ställa dessa till 0,25,då tickar det betydligt mindre.0.30 rekomenderas iaf. Men detta rekomenderar jag INTE att du provar pga att vid lite vildare körning KAN det vara i minsta laget. Med risk för ventil o sätes haveri.... Mvh Janne. |
|
BMW-Yoda |
En motor av det här slaget låter. Det går inte att komma ifrån. Det svaga tickandet från ventiler som kommer och går kan även bero på slitn styrningar. Men det är inget att hänga upp sig på. BMW-Yoda |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.