|
|
|
|---|---|
|
Suck. I helgen kördes en (fylle)kamrat hem, och han hade uppenbarligen för vana att skicka igen bildörrar i värsta attackstil. Han laddade för kung och fosterland och ... PANG! Irriterat körde jag hem men glömde snabbt bort detta irritationsmoment. Dagen efter märkte vi dock att inre dörrhandtaget (på passagerarsidan) har sagt upp sig. Dörren går att öppna och stänga som vanligt (utifrån), men invändigt fungerar alltså inte den lilla "arm" som skall öppna dörren. Skall jag åka till verkstad eller finns det hopp om livet, dvs. är det sannolikt att jag med några enkla handgrepp kan åtgärda felet om jag river dörrsidan? Mycket tacksam för tips! | |
|
Ta med dig kompisen till verkstaden, så betalar han. Det är såå dålig stil av folk att dom inte kan bry sig iaf lite, speciellt till sina vänner. Därför har jag som princip att aldrig någonsin köra folk som druckit en del i min bil. Har du inga airbags i sidorna på dörren så kan du sökert fixa till det själv. Det finns fina instruktioner om hur man gör, bl.a. på e46fanatics-forumet om jag inte minns fel. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Hejsvej! De är inte så att han bara ville jävlas lite, och aktiverade "barnspärren" som sitter i dörrkarmen? En lite plopp man för upp och ner.. Vh Jonas |
|
| Barnspärr på framdörren? Nej, det inre handtaget är "löst", dvs. att det fladdrar utan att fungera. | |
|
Ibland behövs det inte en full komåis för att dom ska göra så.. ibland slår dom inte dörren så hårt att de känns som om förardörren skall öppnas.. har kanske tur att den funkar fortfarande..hehe... samma sak med bagageluckan. dom måste dom slå ner i asfalten ofta verkar det som.... :/ // M.v.h. Spajjjs |
|
|
Har du tur så har något hoppat ur sitt fäste, och har du otur så har något gått av. Plocka ner dörrsidan för att kika vad som hänt: Länk Det går väldigt smidigt när man väl förstår var alla fästen och skruvar sitter. Airbagen i dörren sitter kvar även efter att du plockat av dörrsidan så den är inget att oroa sig för. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Ahaaa, uppfattade inte att de var framdörren! :+) | |
|
far min har haft en gång audisar, bla en a6 avant, där motorn till låset i bakluckan gick sönder av att man slog igen luckan för hårt...resultatet blev att man stängde luckan och då skulle motorn dra åt ett håll så att säga, men istället så blev det av-på-av-på hela tiden och det slutade inte förrän man slog till och av tändningen... verkstan sa att detta har hänt innan på modellen, men oavsett bil så förstår jag inte varför vissa måste slå igen dörrar och luckor, det är inga passformslösa engelska bilar vi kör :) :) räcker gott med att lite lätt släppa ner luckan och låta mekaniken göra resten..spec om man har softclose MVH Johan K |
|
| Tack wendtan, det var just airbagen jag funderade på. Hittade samma länk tidigare idag. Skall prova så snart som möjligt. | |
|
Det är ingeting som är sönder,tror jag. Det är bara låsvajern som har hoppat ur sitt fäste. Om du kan plocka ner panelen utan att skada den då kan du fixa det på 10min. men om du är osäker gå till en BMW-verkstad men låtsas som att du vet vad det handlar om säg till de att (låsvajern har hoppat ur sitt fäste)det kanske blir byligare då |
|
| Det där med bakluckor på A6 avant känner jag igen från tjänstebilen, därför låter jag inte mina kunder stänga den, jag gör det helst själv... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.