|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis läst texten som ligger under Begagnatguiden och behandlar E28. Efter att ha läst den så fick jag litet att tänka på och här följer några av mina tankar: Vem i hela världen bryr sig om viskofläkten fungerar eller inte på en mer än 20 år gammal bil? En ny elfläkt med kablage kostar drygt hälften av vad en ny fläktkoppling kostar. Det känns som ett dåligt prutargument när man skall titta på en begagnad bil. Om det "dunkar och slår bakifrån vid gaspådrag och gasuppsläpp" och "bilens vägegenskaper blir försämrade och bilen får ett vingligt beteende på vägen" på grund av slitna silentblock, så har de varit dåliga ett bra tag. Initialt kluckar det lite skönt bakifrån och det gör det ett ganska bra tag innan det börjar "dunka" och "slå". Jag har faktiskt aldrig någonsin hört att "TRX däcken erbjuder både goda vägegenskaper och god komfort". Tvärtom säger de flesta med lite referenser att de är riktigt hala. Men det kanske beror på hur slitna silentblock man har. Jag tycker att det är jättetrevligt med ny information, samma information i annan form, ny information i annan form och annan form med både ny och gammal information, men just här verkade det vara lite tvetydigheter. Eller? Härmed har jag gjort ett upplägg och det står var och en fritt att safta till bollen. Fridens liljor på er. För övrigt är det en bild på en E12 bland E28:orna. ___ Gör det med stil eller gör ingenting. | |
|
Kan väl kommentera TRX delen iaf! Jag anser att TRX däcken(främst då Michelin) var en av dåtidens absoluta höjdpunkter ifråga om både komfort,hållbarhet OCH fäste..Visst,köper man några "regummerade ditos" så är de inget vidare...såklart. TRX var/är en mycket bra konstruktion med sitt speciella fälghorn som gör att bl.a. komforten vida överglänste dåtidens tum fälgar pga "mer fjädrande gummi på sidorna" t.ex.. Även möjligt att köra med punktering en mindre sträcka utan att köra sönder fälgen. Bl.a... SYND att de blev/var för dyra för marknaden :/ Mvh Janne. |
|
|
Janne T: Där har vi en annan sida av det hela. Vi får byta hjul med varandra för att jämföra nästa gång jag är i Umeå. (: ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
|
He,he...Tyvärr så blev dem för dyra för mig också :) Kostade 8000kr att få 4st nya Michelin TRX 220/55 vr 390 redan 1989 :) Mvh Janne. |
|
|
TRX-däcken var ju i alla fall tillräckligt bra för att orginalmonteras på bla Ferrari (Testarossa?). Att E28 inte har speciellt bra köregenskaper med dessa däck beror nog inte bara på däcken, utan mer för att hjulupphängningen inte var kontruerad till dessa däck från början. En liten terori från min sida bara ;-) |
|
|
Vill bara förtydliga det jag skrev>>>>E28.an hade alldeles utmärkta egenskaper med TRX däck..Jag själv körde med dessa däck från slutet av åttiotalet t.o.m. ca mitten av nittiotalet. Bästa däck jag har haft hur som helst.. Tyvärr som sagt liiite för dyra för mig när jag skulle handla nya åter igen efter många och långa mil på en uppsättning Michelin TRX 220/55 VR 390. Mvh Janne. |
|
| Det har faktiskt smugit sig in en E12 bland E28:orna. Länk Oj, oj. ;) | |
|
PowerMac>>>Ja,det påpekade ju bl.a. trådskaparen redan i sitt första inlägg ;) Mvh Janne. |
|
|
Jag kör med TRX på sommaren(har en uppsättning med 2-3 mm och en uppsättning helt nya, michelin förståss). Har än så länge bara provat dom slitna på bilen och kan säga att TRX ÄR fruktansvärt bra när det gäller komfort, kan inte klaga på greppet heller. I stort sett helt tysta från vägljud i kupén på min e34. Ser bara en nackdel och det är det hysteriska priset! Köpte mina på rabbatt iaf men det sved endå. fel fel fel, dom som säger annat.. Dom har väl bara kört med blankslitna däck i så fall om de klagar på greppet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.