AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
995

Montage av fotstöd?

2,
295
2,8 power
Z3 2,8 Coupé AC Schnitzer -99
Har nu införskaffat mig ACS-fotstöd att montera i min Z3:a. Då det inte finns några monteringsanvisningar med i leveransen undrar jag nu hur man bäst skall sätta fast den. Borra rakt igenom känns inte helt rätt??

Råd - någon som vet ett bra sätt??

/Bo-Erik
Länk
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Om du nu inte redan hunnit få dit ditt fotstöd, det var ju trots allt en månad sedan du ställde din fråga, så är det inte alls svårt att ta bort den konsoll som du ska fästa ditt fotstöd i. Då kanske du ser lättare hur du ska borra, för utan borrning tror jag inte du kan lösa det hela.
Konsollen sitter fast med huvspärrsmekanismen. Ta bort skruven till handtaget, ta bort handtaget, ta bort dom plastskruvar som håller plastsjoket längst in under instrumentbrädan vid pedalerna. Nu kan du lossa hela konsollen, den sitter inkilad mellan gummilisten vid dörren och en hake i ovankant/under instrumentbrädan.
Här har du en länk till en instruktion med bilder som garanterat inte gör att du kan misslyckas.
Länk
Lycka till!
Mats
Jag hade tänkt fästa mitt med självborrande skruvar rätt in i plasten bara…

/Fredrik
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Fredrik M:
Bromspedalen är i plåt (antagligen pga krav på hållfasthet) så där får du borra...
Fotstödet går alldeles utmärkt o köra borrskruv rakt igenom.
Skrev lite oklart, det var bara på fotstödet jag tänkte göra så. Pedalerna tänkte jag borra och sätta mutter på baksidan.

/Fredrik
2,
295
2,8 power
Z3 2,8 Coupé AC Schnitzer -99
Kanon! Jag väkte ju samma fråga i Z-forumet före ett tag sedan och fick bra svar från er.

Tack för hjälpen!

/Bo-Erik
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.