AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.184

JM Lab Focal

Sida 1 av 2
Är det någon vet någon som säljer Focal på nätet här i sverige? Sandbybilljud sålde det innan. Men killen e juh inte så seriös och jag såg att det inte fanns på hans webshop längre... Någon som vet någon kan leverera ?

OBS!

Länk

Man tror den är hemmagjord... dock så e denna "hitten" 1a i Holland just nu....
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Utnyttja Sveriges medlemsskap i EU och shoppa inom hela Europa vetja!

Skulle förslå att du överväger Morel Elate och Phoenix Gold som ytterligare alternativ.

Mvh Björn
Aaa. PG är inte illa. Jag e inte så sugen på att shoppa från utlandet. Men iaf. jag tänkte bygga en bas me en Focal. Har alltid varit en dold pojkdröm! Skoda är en bra och prisvärd bil precis som PG e bra o prisvärt. Varför kör vi då BMW? =) Är det ingen som vet en svensk leverantör. Jag har sökt på både google... kelkoo och prisguide... hittar inget!!
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Vet ingen nät butik men Pm-shopen i Sthlm säljer Focal och skickar säkert inom sverige. Länk
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Hej!
Sandbyljud har inte längre Focal på sin webbshop, men dom tar gärna hem det på beställning.
Att han skulle va oseriös behöver du inte oroa dig över.

Ok, så han tar fortfarande hem. Får åka dit en dag. Handlat där 3 ggr. Kan säga att han har lite problem med kundmotagning/service. Men att han säkert kan leverera de saker han säljer tvivlar jag inte på.
Ulke
Köpte mitt focal-system via ebay i usa...bättre pris där. Vet man vad man skal ha så är det inga problem att handla i utlandet.....

mvh Ulke
det här är Sverige importören av Focal:

Länk

De kan ge Dig info om en distributör/leverantör i Din närhet.

Lycka till

mvh
Rutger
Ska du ha nått som är i klass med focal,om inte bättre, så ska du ta en titt på CDT AUDIO's produkter.

Länk

www.bilstereohornan.se har importen av grejjerna..

E dom så bra? Har sett att många privat importerard dom på blocket o säljer. Men har aldrig hört dom. Rätt saftiga priser begär folk så jag undrade om det var något båg eller om det var bra shit!
Glömde.... och som en sann Hifi entusiast så ska jag prova något från CDT för att bygga en uppfattning om världen =)
Hehe, ja de är faktiskt så bra som jag säger ;P.

Om ni går in på cdtaudios hemsida så finns även en hel del tester att läsa.

Fick höra senast i...söndags tror ja? Att ett stort test gjorts i Ryssland, där cdt's HD6" utnämndes till världens bästa mellanregister för bil

Kan även meddela att cdt har nog bland de extremaste kittet för bil, t.ex deras största (kostar kring 19.000 om ja inte minns fel), 7" 4" + grym diskant.

En kille i blekinge bygger med det i sin Clio, med separata lådor för 7"arna under förarsätena.

Han mätte upp med nå spec mätinstrument att de lirar en spikrak kurva ner till 25hz, o de på ett framsystem;)
det dyraste CDT kitet kostar 48000 kr :-)

F ö så är jag jätte nyfiken på en länk till det där ryska testet...
Okej, min ryska är kanske inte så bra, men de flesta tidningar har ju bilder :-)

Tills jag själv lyssnat på ett CDT kit tänker jag inte uttala mig om deras kvalite eller ljud utan hålla mig neutral där, dock ska man/bör man vet att man oftast tycker om olika ljudkaraktärer.

Vart vill jag komma med detta då...
Jo, man ska SJÄLV lyssna på de sakerna man är intresserad av för att skapa sig en EGEN uppfattning om de låter "bra" eller ej,
Ett forum är dock superbra för att få tips på vad man ska lyssna på :-)

Ett exempel, jag är inte så förtjust i DLS...men det är trots det ett av de märkena som säljer mest i Sverige!!!
Är det fel på mina öron eller alla andras (jag skämtar givetvis, men det visar att alla kan inte tycka om samma ljudkaraktär)....

Killen i blekinge heter f ö Jimmy Palmblad o han är en RIKTIGT BRA kille att ha att göra med.
Kan varmt rekomendera ett besök hos honom då han har en hel del saker uppmonterade i sitt demoställ.
Butiken heter Blekingebilradio se mer här -> Länk

Lycka till i Ditt val

mvh
Rutger
Ah, va trevligt =D En kunnig person här ;).

Hm...de blev nog en liten missuppfattning där, CDT audio's dyraste kitt kostar INTE 48000kr.

det kostar 2500dollar, dvs ca 21000 kronor.

Och det är derast 07kit med deras hex filter samt uppstagediskanter och hela faderullan.

Stället jag jobbar på är då bilstereohörnan, min bror och far har Agenturen,importen och exporten till Europa på Cdt audio...=)

Beträffande Jimmy, en jävla kul kille, träffat honom en gång hittils, då jag o farsan va dit en sväng i somras, REJÄLT med grejjer i den butiken!!!

Hmm, de verkar inte ha lagt upp testet från ryssland än, men jag ska undersöka om det går o få fram snarast =D.

Tillsvidare finns lite att läsa här : Länk

He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
CDT:s uppstage system verkar intresanta. Länk
Hewi

Ja, de är intressanta också.

När vi första gången fick se på grejjerna, och fick en förklaring av mannen som konstruerat och äger CDT AUDIO (i kalifornien, en svensk kille för den delen, han somgrundade AMEGA och Cliff design..) så var vi något fundersamma, hurfan det skulle funka? ett par diskanter och STORA filter?

Men på nått vis lurar det örat,och flyttar upp ljudbilden, så de låter som de kommer från vindrutan istället. Imponerande..
ähum, mr_c har helt rätt...

CDT´s dyraste kit kostar...nu ska vi se här...44380kr enligt den prislista jag har.
Så några 48000kr var det inte... :-)

Du får gärna snoka vidare efter det där testet...för d är ALLTID kul o läsa (eller titta på bilder *ler*) tester...
Har ju t o m läst e kinesisk systemskiss en gång...eller ja, snarare tittat på bilderna över själva systemskissen... :-)

Jupp, sånt tycker jag är kul... :-)

mvh
Rutger

Ps! har Ni fått hem något TRU ClassA steg än?
Hm..då kan man undra vad du har för kitt i din prislista som vi inte har, eller vad du fått för roliga priser?

För bruttopriset på deras kompletta 07-kit som är deras värsta ÄR 21000kr (lätt avrundat neråt). Och även på deras website så är det i dollar 2500dollar, o räknat på dollarkursen ca 8.5kr blir det 21250kr

Jag vet inte vad din dollar står i? ;)

Och då jag själv,far och brorsan har agenturen,importen,europalagret,och europaexporten av CDT audio så bör jag ha någorlunda koll på priserna..;)

Är det en gammal lista du har? eller vad räknar du priserna på...?
har den listan Dion bror skickade till mig :-)

Ni har ett kit som heter:

ES-07 Xtreme, som kostar 44380 kr

Det kitet Du nämner heter ES-07.4USX om jag inte har helt fel...
Hur gammal listan är törs jag ej svara på, men det står 2005 på den...

Men nog om detta :-)
Är mer nyfiken på om Ni fått hem ett Class-A steg?
Eller något annat TRU steg...kanske något från Copper-serien t o m??

mvh
Rutger
Okok, ber om ursäkt för det =)

Måste vara nått helt nytt isf som ja inte fått höra om ens då =), nog om det.

Hm..ja hurfan var det nu med det. Class A stegen tror ja inte gick o köpa längre, dom gjorde bara ett X antal st, o vägrade göra fler.

Men brorsan har hursomhelst ett i copperserien iallafall, med 4st rör innanför ett glasfönster ;)
Nu va de utrett ;P.

Es07 Extreme e nått brorsan hittat på ju, de är vad som sitter i hans egen bil, dvs värsta 07es kittet fast med 8st 7" istället för 2...;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.