AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.529

M5 system2 VS BBS split ?

jag tänkte fråga er bmw-kunniga vilken av följande två fälgar ni tycker är snyggast på en E34:a?... m5 system2 eller bbs split 17"?
undrar också vilka av dem som värderas högst på beg-marknanden?
jag har m5-fälgarna på min bil just nu men funderar på att byta till dessa andra i sommar...

Länk

och

Bilen:
Länk
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Behåll :-)

Mvh
Patrik - också med M-System II

___
Touringklubben: Länk
tyckte detta såg så läckert ut nämligen: :)
Länk
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Behåll 3.8 fälgarna håller jag med om. Dessutom är det lättare att hålla rena. Finns ingenting som ser så risigt ut som skitiga fälgar...

DANNE
Min bil:
Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ombyte förnöjer...BBS Split såklart :)

Mvh Janne.
BBS split fälgarna passade ju sjukt bra på den där bilen :-) kör på BBS split!
M sys II är snyggast - om de sitter på en M5. På övriga E34:or tycker jag att BMW/BBS Style 5 split är klart snyggast! Länk nästan så att man saknar den gamle trötte :)

Mvh,
Kalle

M5:an: Länk
Jag tycker det är rätt jämt mellan dom två fälgarna, jag kan faktiskt inte säga vilken jag föredrar.

Dom två, Alpina och Stjärneker style 10 är dom vackraste 17" som går att montera på en E32/E34, jag skulle inte byta, men varför inte köpa omgången, alltid roligt att ha många uppsättningar hjul;)

Av 18" sätter jag M-parallell främst "dessutom snyggaste fälgen oavsett storlek" med Krysseker style 5 som tvåa "fanns till E38"

Mvh Stephan
Håller med Kalle till punkt och pricka.

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
ja jag håller med kalle, känns lite småfånigt att jag har m5-fälgar på en 525:a.
är det samma pris på dessa två fälgar ungefär på beg-marknaden?

kanske nån som läser detta o är sugen att byta bbs mot mina m5fälgar förresten? :)
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jag håller på BBS splitt. JAg vill påstå att BBS splitt kostar marginellt mer än 17" M5 fälgar, kanske mellan 10-20%mer, och de är de värda anser jag.
Jag håller helt Stephan i hans fälgpreferenser. Till våren tänkte jag skaffa någon av de tre, dvs. M-system II, BBS eller Alpina. Just nu lutar det åt M-fälgarna.

Vilka är förresten Stjärneker style 10? Det kanske kan vara ett alternativ.

Mvh Johan
Jiie; Så här ser Style 10 ut... Länk

Se även övriga fälgar monterade, verkligen säljande bilder;) Länk Länk

Mvh Stephan
M5-fälgarna alla gånger!
Stephan: Tack för länken! Både BBS och M-fälgarna är grymt snygga. Någon av dom får det bli.

Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.