|
|
|
|---|---|
samke |
jaa, vart finns dem? vart köper ni era reservdelar?, förutom på mekonomen och BMW. finns det någon försäljare som säljer billiga reservdelar till 7-serien? |
|
Länk Länk är samma firma Länk men de är inte speciellt billiga längre... Mvh |
|
samke |
bildelsimporten var väl inte så billig. där kostade stötdämpare 1500:- st. nästan 2 ggr dyrare än mekonomen. kanske menkonomen är billigast ... |
| Snackar vi billigast är nog Biltema vinnaren... men det är inte high quality shit. Mekonomen är väll billigt jämtemot kvalitet... | |
|
Sist jag skrev fick jag svaret att Det är skit men jag provar igen. Micro!! Så slipper de flesta postorder (tror jag). Samma som Motornord i sortiment + lite till, hyfsade priser. Lite utbytes när det gäller bromsar och så, till hyfsade priser. |
|
| Micro är faktisk väldigt underskattat företag som har hamnat någonstans mellan Biltema och Mekonomen. Oftast helt O.K prylar och bra service. | |
|
I vilka fall är det ide att vända sig till bmw då? Har ju fått för mig att de är snordyra men vissa saker är dom tydligen billiga på... har dock inte lyckats lista ut vilka... =) Var hittar man en vattenpump till en m70 då? Vet inte om jag ska ha en men fan vet om jag inte ska ha det mesta nytt i kylsystemet för att ligga på säkra sidan.. =) /mvh j |
|
|
beror på vad du ska ha.jag handlar på returbilen i malmö. köpte en bakskärm för 50 spänn. |
|
|
Motor Nord skulle jag säga om du söker en firma som har det mesta i service o slitagedelar till dom flesta BMW, och endast kvalitetsdelar! Dessutom är priserna mycket fördelaktiga! www.motornord.se ///Magnus |
|
|
Fall till fall. Byta silentblocks på BMW kostar 2200kr. Byta silentblocks på random bilmeckare med kopiablock kostar 1950kr. I det fallet är det lika bra att ta BMW och få ett BMW-kvitto..... Det är inte allt som e SVINdyrt på BMW... |
|
|
BMW´s reservdelar är inte alls speciellt dyra,snarare i de flesta fall billigare än vissa "fristående" reservdelsfirmor..t.ex Mekonomen som jag finner dyrast i mycket.. Dock ska sägas att jag ändå inte brukar dra mig från att handla där(Mekonomen) pga att man får lämna tillbaka grejor som man vid sitt mekande inte behövt byta ut trots allt.(visserligen med 20% avdrag men ändå). På BMW upplever jag det som tämligen svårt att lämna tillbaka/ångra köp av div delar. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.