|
|
|
|---|---|
| går illa vid fullgas | |
|
funderar på att köpa en bmw m5 -91 16000mil har idag lånat hem den för att prova men bilen går ej som den ska starta man den när den är kall så går nogelunda rent och vid lätt gaspådrag och på tomgång .Men vid fullgas så bludrar den och det känns som den inte går på alla cyl bilen har endast rullat 150 mil på 2år och jag har hällt i red line + ny bensin när bilen blir varm så går den dssutom illa på tomgång me ingen vatten i oljan eller något onormalt tryck i kylsystem tändkablar o tändstift ser bra ut vet ej vad det kan va tänkte köra den till bilverkstad imorgon och mäta om den ger någon felkod om ni har en anning vad det kan va så vore det snällt om ni kunde skriva en rad |
|
| En tändspole kanske? | |
|
det sitter bara en tändspole på 3,6 kan det va fel på den känns som att antingen fungerar den eller inte men jag vet inte det är bara gisning |
|
|
På min 3,6a så va hål i 4ans tändkabel. Gick väldigt ryckigt på belastning. Bytte alla tändkablar, va som en helt annan bil efteråt. Så jag rekommenderar att du tar bort alla kablar och granskar dom noga, ev. mäter upp dom. Tyvärr ganska dyra. (kanske därför dom inte är bytta?) |
|
|
kollade tändkablarna och en av dom va gummit som täcker tändstiftet sprucket men trodde inte att det spelade så stor roll cederwall martin bvs ? mvh micce logen jönköping |
|
|
kollade fördelarlock nyss såg också bra ut |
|
| kolla tändstiften och eventuell fukt i hålen til dessa, samt innuiti tändkablarne. | |
|
har kollat de me ingen fukt kan det kanske va en massa vatten i bränsle filtret? var sitter det? kan man mäta en tändspole? ringde en bilmek nyss och fick en hint om att det kunde va tändspolen iallafall |
|
|
Om jag minns rätt så sitter bränslefilter höger bak. Precis innanför hjulet. Mvh Jojje |
|
|
Inget svart sot (kol) alls i fördelarlocket? Jag bytte till mekonomens fördelarlock på min gamla Audi V8 och den fick de symtom du beskriver. Det visade sig att rotor och lockets kol inte låg dikt an mot varandra! Är det ej "originalgrejer" bör du kolla upp detta. |
|
|
Mät upp soppatrycket. ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
|
Byt luftfilter (eller gör rent det), kolla LMM och gummiröret från LMM att det sitter tätt och inte är sprucket nånstans. /Pata |
|
|
tack för alla svar ska göra datatest imorgon så får vi se vart det leder till |
|
|
HeJ! Kolla insuget för luftläckor! Speciellt gummibälgen efter luftfiltret. Om den är sprucken så kan man få stora driftstörningar. Ta helst av bälgen för att inspektera den. MVH:Sakke |
|
modano |
luftmassemätarna !!! |
|
lät bilen så inne i natt och lossade på alla tändkablar o fördelarlock och imorse när jag körde fungerade den plödsligt perfekt måste varit fukt eller nått det blir nog köp bilen gick kanon skönt äntligen slut på letandet nu är det bara att köra o ha kul tack för all hjälp o ha de GÖTT |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.