AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
22.356

Oseriös 540 säljare

Sida 2 av 3
La
9
Lacky75
540iA -95
aa, frågade honom d...
Han sa att de var "förra ägaren" som hade gjort
stora rep varje månad....ny vxl-låda ena månaden,
nästa månad var de nå annat o.s.v
Ulke
Stefan 735

Du tog åt dig av den lilla ser jag.... Personligen tycker jag inte att en 6-växlad manuell låda har sitt berättigande i en 540 med tanke på motorns vridmomen så känns det bara löjligt.

Ursäkter från Automatägare???? Det där får du ta o utveckla, låter nästan som om du trodde att (Vi automatägare) skulle vara avis på er som har manuell låda i era 540

//Ulke

Farten dödar ej, det är det plötsliga stoppet!
Am
569
Ambush
540i/6-94
Det är väl tack vare åttans vrid som den sexväxlade lådan är så bra? Att växla upp till sexan, ligga på 1500 varv i marchfart vilket du förstår innebär ganska mycket för ljudkomforten (även om 540:n är bra isolerad) och fortfarfande ha kraft för en omkörning utan att växla ned - försök det med dagens turbomatade småbilar med sexväxlade lådor.
Ulke
Ambush

Om man har bra vrid i motorn så behövs absolut inte alla mellanstegen mellan ettan o sexan....

Om du läser vad du just skrev så kanske du inser att du talar mot dig själv.....

mvh >Ulke

Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Det vill inte till mycket för att en del ska bli irriterade? Konstig stämmning på forumet nu för tiden. Vad är det att diskutera egentligen? En del gillar aut och en del gillar manuell. Ta nu tre djupa andetag och räkna till 10 innan du svarar på detta inlägget Ulke.
Ulke; Då borde M5 3,8 också ha automat? Den har lika högt vridmoment.
Jag tror inte, jag vet att en del 540iA ägare skulle vilja ha manuell i sina, några byter till och med låda, jag utvecklar resten lite senare.

Mvh Stephan
Ulke
Javisst har M5 3.8 även den 400 Nm, men under ett kortare intervall vilket kräver fler växlingar...

// ulke

Ulke
ppeellee

Visst är det konstig stämning.....men jag tycker att du hoppar på fel person i detta fallet, mitt originalinlägg i denna tråd var enbart en liten synpunkt som JAG har...

citat

Tycker personligen att automaten tilltalar mera än den manuella, i alla fall i kombination med den fina V8:n. Gillar man mer aktiv körning så är det nog M5 man skall kolla på....

Men givetvis kan ju denna inte få gå obemärkt förbi, utan måste till varje pris ältas, och dessutom så får jag skuldn för att vara lättretad.....

läs från börja och var ffs saklig, annars behövs inga kommentarer...

//Ulke

Hawar
Tappa inte ursprungsfrågan nu
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Antar att alla lasses bilar har ett reg.nr som börjar på X också :)
är inte säker på att ppeellee menade att Ulke var den som skulle få skulden utan att vi alla skulle lugna ner oss lite, det råkade bara bli så att det var Ulkes tur att svara på inlägg från Stephan735.. det blir lätt så att det bara eskalerar om man inte börjar tona ner det från ett håll..

håller också med att det snabbt blir taskig stämning på vissa trådar bara för att man har en annan åsikt, trist tycker jag med tanke på hur bra forumet är i övrigt..

*min åsikt, i en ruta*
å den var inte riktad till någon specifik person..

Ha en fin..
T
Den där ser ju ut att kunna vara nått.
Länk

MVh Tommy
Visa användare
125
Loctite
540iA -93
"mätarställning 12500 mil" HAHAHA! Den var bra!
Behöver ju inte bua ut bilen sådär om du inte har historiken i handen lr hur?!?! Allt är ju inte fulskruvat skrot bara för dom har få mil på mätarn. Tycker de kan vara värt att kolla närmare iaf om man är intresserad.

Lacky75: Om du är intresserad och har lång resväg kan ja svänga förbi nån dag å slå ett öga å se om det är värt ett besök?

mvh Tommy
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
540IA = åka bil 540I 6vx = köra bil.

///MVH Hasso
Länk
La
9
Lacky75
540iA -95
Tackar Toblerone!

Ska kolla upp bilen.
Men om den e oki får du gärna kika på denna.
Ska höra av mig.

MVH //Lacky75

jakten fortsätter...
Loctite - Lite onödig kommentar när du inte har någon som helst aning om vad det är för bil, eller hur?

Tillverkad i september 1993 (bör därmed räknas som -94) och import av aukt handlare i januari 1997 och sedan dess ägd av en herre född 1942. Möjligt att varken handlaren eller köparen kollade upp bilen, men den var dyr på den tiden (gissningsvis runt 300 papp) så det skulle förvåna mig om den inte kollades upp.

Visst är miltalet lågt, men att direkt klassa den som skruvad säger nog mer om den som säger det än om bilen.
Loctite: Det står ju "Mätarställning: 12500mil" Står inte ett ord om "verifierade" mil vad jag kunde se...
M a o det är mätarställningen som är 12500mil inte nödvändigtvis bilens totala "körsträcka", men om detta vet jag inget...

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Dessutom säljes den inte av en de bakgårdsmätarskruvarhandlare som finns utan av en auktoriserad märkeshandlare vilket bör kännas något seriösare.
Jag skulle nog kika en extra gång på denna om jag letade 540 E34

///MVH Hasso
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.