|
|
|
|---|---|
| Finns det solarplexius att beställa till vindrutan ? Om man blir stoppad i t.ex. en alkokontroll och dem ser att man har olaglig tonig på rutorna, blir det ombesiktning då eller klarar man sig undan med böter? | |
| Du lär ju bara kunna köra soliga sommardagar.... | |
| Ser man så illa även utåt? | |
|
jigga: Det ska medföra föreläggande om kontrollbesiktning. Och det är som sagt ingen bra idé alls, dels för att ljusgenomsläppet blir mycket dåligt, dels för att du kan räkna med problem i form av kondens och imma... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado, du som är besiktningsman, tipsa mig om hur jag kommer igenom en besiktning med tonade sidorutor fram ;) Skoja bara :) Hur mörkt blir det? Är det helt omöjligt att se ut på kvällen när man kör? |
|
|
jigga: Plocka ut rutorna ur dörrarna och lägg dom i bilen istället...? Det blir ganska mörkt, och framförallt är inte plexiglaset helt klart utan du får en massa diffusioner när du får ljus på det... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Jesperado, lyder nog ditt/era råd om att hoppa över plexit i vindrutan då... Behöver man inte ha framrutor på besiktningen? Isåfall bör det väl alltså räcka att veva ner dem och dra ut säkringen? | |
Njuren |
Det kommer aldrig gå,har haft det bak och de sitter inte mot rutan perftk samt att siktet är lika kass inifrån som utifrån.tyvärr. BMW - i nöd och lust? |
|
jigga: Du har fortfarande kvar rutorna, möjligheten finns att anmärka på att kontrollen inte kan utföras och därmed underkänna bilen... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado: Kan man inte ringa en bilprovning och berätta att man tänkte beställa besiktning men att rutorna har fastnat längst ner och inte går att få upp och fråga ifall man får en anmärkning på det? Eller var kan man få reda på ifall det fungerar? |
|
|
jigga: Du kan fråga mig... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado: Du skrev "möjligheten finns att anmärka på....." gör ni det eller finns bara risken? |
|
|
Jigga: Risken finns. Det krävs att man reagerar på att rutorna är nedhissade (mycket beroende på temperatur och väderlek), och att man kan konstatera att rutorna sitter kvar i dörrarna. Mest troligt gissar jag att det är att det blir en anmärkning på det... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.