|
|
|
|---|---|
|
Hej alla, Börjar bli sugen på att gå tillbaka till bmw.. 3 eller 5-serien är det som är intressant (ej x16,x18).. både sedan och touring.. Har kollar runt lite på blocket och det verkar som att det ska gå och få en 99-00 som gott under 12.000 mil.. Vad tycker ni? Vad är bäst att satsa på? Tack på förhand //v | |
|
Beror på vad du är ute efter? Prestanda: M3 E36, M5 E34 Långfärdskomfort: E38 Utrymmen: E39 Touring Rolig vardasbil: E46 Sommar bil: Z-serien Beror helt klart på vad du är ute efter själv. Köper du E39 så får du lite av allt... ___ Min Bil-Blogg: Länk |
|
|
Hej Vaders, Ganska komiskt egentligen eftersom jag själv hadde en budget på 100 000 när jag nyligen köpte BMW. Jakten slutade med en BMW 318 -00 som rullat bara 5100 mil. Köptes hos BMW handlare och var enägd. Dvs en E46:a. Bör dock tillägga att jag fick hosta upp drygt 20 laxar till för att få råd med en sån "lågmilare". Du borde definitivt hitta motsvarande eller en 320i från 99-00 för din budget och som gått under 10 000 mil. Är så här långt fantastiskt nöjd med köpet. Ingen racer javisst men mkt bekväm, lagom motor och skön att köra.. |
|
| 320 ,323 eler 318 e46 skulle jag ha satsat på | |
| 328 ska det stå istället för 318 :D | |
|
Hade förr en 325 och jag gillade motorn väldigt mycket så jag kommer nog att satsa på en 6:a.. Jag kommer nog mest troligt att sälja min V40 nångång i febrari.. sen kör jag ner till brorsan i norrköping och kollar på bilar där omkring.. 5-serien känns lite för stor men samtidigt så verkar den vara lite billigare än 3-serien.. men vi får se.. kommer jag över en 3:a i bra skick så blir det nog det.. Ingen som vill byta sin 325 eller liknande mot min V40 2.0T :-) |
|
|
Satsa på en 323/328 i bra skick med mycket utrustning och bra historik! Väldigt bra och trevliga bilar, dessutom har e46 coupé kommit ner en hel del i pris som enligt min smak är väldigt mycket vackrare än sedanen. E46 sedan med M aerodynamikpaket är dock riktigt läcker. |
|
| Jo jag skulle gärna ha en 328ci.. men det får jag inte får den pengen jag har :-/ Men som du säger.. en sedan med m-paket eller typ Hamann kit är ju inte helt fel :-) | |
| Nej verkligen inte, det står en 330 sedan med facelift och komplett M-paket, vita blinkers och den lilla läppen på bagageluckan. Till denna kostym rullar bilen på 19" Breyton Magic fälgar. Snygg? Det är bara förnamnet! | |
| Det står en sådan i polarens garage ska det stå där.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.