AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
768

Vad får man för 100-110.000:- ?

Hej alla,

Börjar bli sugen på att gå tillbaka till bmw.. 3 eller 5-serien är det som är intressant (ej x16,x18).. både sedan och touring.. Har kollar runt lite på blocket och det verkar som att det ska gå och få en 99-00 som gott under 12.000 mil.. Vad tycker ni? Vad är bäst att satsa på?

Tack på förhand

//v
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Beror på vad du är ute efter?

Prestanda: M3 E36, M5 E34
Långfärdskomfort: E38
Utrymmen: E39 Touring
Rolig vardasbil: E46
Sommar bil: Z-serien

Beror helt klart på vad du är ute efter själv. Köper du E39 så får du lite av allt...

___
Min Bil-Blogg: Länk
Ma
83
Mahler_72
BMW 318i Sedan -00
Hej Vaders,

Ganska komiskt egentligen eftersom jag själv hadde en budget på 100 000 när jag nyligen köpte BMW.

Jakten slutade med en BMW 318 -00 som rullat bara 5100 mil. Köptes hos BMW handlare och var enägd. Dvs en E46:a. Bör dock tillägga att jag fick hosta upp drygt 20 laxar till för att få råd med en sån "lågmilare".

Du borde definitivt hitta motsvarande eller en 320i från 99-00 för din budget och som gått under 10 000 mil.

Är så här långt fantastiskt nöjd med köpet. Ingen racer javisst men mkt bekväm, lagom motor och skön att köra..
320 ,323 eler 318 e46 skulle jag ha satsat på
328 ska det stå istället för 318 :D
Hade förr en 325 och jag gillade motorn väldigt mycket så jag kommer nog att satsa på en 6:a.. Jag kommer nog mest troligt att sälja min V40 nångång i febrari.. sen kör jag ner till brorsan i norrköping och kollar på bilar där omkring..

5-serien känns lite för stor men samtidigt så verkar den vara lite billigare än 3-serien.. men vi får se.. kommer jag över en 3:a i bra skick så blir det nog det..

Ingen som vill byta sin 325 eller liknande mot min V40 2.0T :-)
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Satsa på en 323/328 i bra skick med mycket utrustning och bra historik! Väldigt bra och trevliga bilar, dessutom har e46 coupé kommit ner en hel del i pris som enligt min smak är väldigt mycket vackrare än sedanen. E46 sedan med M aerodynamikpaket är dock riktigt läcker.

Jo jag skulle gärna ha en 328ci.. men det får jag inte får den pengen jag har :-/ Men som du säger.. en sedan med m-paket eller typ Hamann kit är ju inte helt fel :-)
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Nej verkligen inte, det står en 330 sedan med facelift och komplett M-paket, vita blinkers och den lilla läppen på bagageluckan. Till denna kostym rullar bilen på 19" Breyton Magic fälgar. Snygg? Det är bara förnamnet!
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Det står en sådan i polarens garage ska det stå där..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.