|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla! Håller på att byta topp packning på min bil efter en överhettning har bestält nytt följande: Oljefilter, Toppbultar, topppackning, ventil packning, kamrem, spännrulle till kam. Är det nåt jag har glömt? Några tips när man byter topppackning om vad man borde se över i samma veva? Anledningen till att den blev över hettad va att jag hade inte fått i gång vattnet efter byta av trasik vipp arm (jobbigt misstag) | |
|
insugs/avgaspackningar brukar ju vara tjusigt att byta också. Har du planat toppen något när du har av den? /Martin |
|
|
Ja, jag skall lämna in den på en firma så de får plana till den lite lika bra det fall i fall. Det hade jag inte ens tänk på skall beställa det från motornord :). Känns lite b att renovera toppen när jag hade tänkt skaffa trimtop & trimkam men har inte råd med det ljust nu får väl se detta som lärorikt för mig ;) Tack för tipset. Trim tipps letar jag efter på M20B25 med som inte har med chip att göra utan classic style top osv. |
|
|
Det finns väl olika toppackningar, för planad topp och för oplanad. Beställ rätt så slipper man det sura när man skall montera ihop grejorna. / Peps |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.