|
|
|
|---|---|
|
när jag körde bilen i dag så gick den som den skulle på morgonen men när jag skulle hem så började den låta konstigt d v s när jag körde på 5 ans våxel så började det låta som om den kuggade över men när man släpte på gasen så försvan det så man började gasa och problemet kom tillbacka så jag stanade på en mack för att tanka när jag skulle åka så startade inte bilen hjälp någon please | |
| hade det varit kamkedjan så skulle den ju gått sönder direkt tycker man,en kugg fel kan ju innebära katastrof.hur låter den när du kör på starten?kolla gnistan och prova med startgas,i absolut värsta fall får du lyfta ventilkåpan och kolla så märkena på kedja/drev är okej,men det verkar lite långsökt! | |
| har lyft på ventilkåpan kedjespänaren av fan bara inte toppen har gått åt hel...v | |
| jag råkade glömma fjädern till spännaren på en m30 en gång,jävla liv när jag startade den,men den höll,bara att fixa den och starta eller ta ett kompprov!har den kuggat över så har den nog tyvärr inte klarat sig men det är inte säkert den har gjort det ju! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.