|
|
|
|---|---|
| Hej jag har köppt några stycken michelin slicks som hetter 25/64-16 någon som är bra på däck som kan sägga vad det betyder på "svenska" samt tror ni dom får plats på min E30? mvh///Axel | |
|
Brukar innebära: 25 "slityta" det som brukar var typ 205,215,225... osv.. i cm 64 är profilhöjden i m.m. istället för i procent av bredden som är vanligt. 16 är som vanligt fälgstorleken de är avsedda för. Tror att 25 cm breda däck blir svårt i en e30... har 205 som tar i vin inspirerad körning..... Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
| men vet man inte hur breda som är? 205or som tar i? jag hadde 215 bak minst dom tog inte i.. obs dom här däcken kommer jag bara ha bak :) | |
|
har toyo proxes T1-R med ganska bred "fälgskyddskant" på 7 tums fälgar, en aning färg är bortslitet från dämparna. Karl Birgander, Kalmar BMW 318is -90 |
|
| ja ha.. där ser man.. men du vet inte hur breda min däck är? någon som vet samt om det finns någon fälg me något bra Et? | |
| är det alltså 250 breda? | |
| Har inte fullkoll på racingdäck, men de mäts väl på ett helt annat sätt? Att t.ex 25 är bredden 25cm och 64 är HÖJDEN 64cm alltså inte profilprocenten och 16 är som vanligt. Men, som sagt, har inte fullkoll... 64cm motsvarar ungefär ett 225/55-15" alltså ganska stort. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.