|
|
|
|---|---|
|
Många trådar om detta, men jag hittar inte svaret på mitt problem. Bakluckan kan endast öppnas med nyckeln. Microbrytaren funkar inte. Glasrutan går heller inte att öppna. Död microbrytare där med. Har försökt att demontera inredningen på luckan, men det är två st skruv som sitter uppifrån(mot rutan) som man bara kommer åt med öppnad ruta-och den går ju inte att öppna. Hur löser jag detta? Kablarna vid gångjärnen ser friska ut, så jag tror inte felet är där. På vilken sida går kablarna till lucköppningen? m30 i e30 | |
|
Även om de ser ok ut skulle jag tippa att det är kabelstammarna vid gångjärnen. Det är väldigt många kablar innanför flätan i kabelstammen (15 i den vänstra och 8 i den högra om jag inte minns fel). Jag skull nog sprätta upp kabelflätorna och inspektera kablarna närmare. Mvh Olle D |
|
|
Hur gick det? På min så dog först bakruteuppvärmningen, sedan bakruteöppning, efter det bakluckeöppning (tur att låset funkar!) och nu sist bakrutetorkaren + spolning, blir nog till att byta ut de flesta kablar... Mvh |
|
| Bytte ut samtliga kablar vid gångjärnen. Nu funkar låset till stora luckan iallafall. Torkare har jag ingen. Värmen funkar. Låset till glasluckan är fortfarande dött. Det är nog microbrytaren som är kass. Änvänder aldrig den luckan ändå. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.