|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Nätet sitter väl där som extra skydd ifall det skulle gå hål i filtret eller så, det grovmaskiga nätet efter lmm är nog till för att ingen klåfingrig ska pilla på sensorn. Brukar ju vara olika typer av tamperproof skruvar till själva sensorn också. Säkert ingen fara att ta bort gallren om man har ordning på grejerna och håller fingrarna i styr. |
|
| någon som vet om spjällhuset från m50 är större än m52? | |
| Är också nyfiken på detta, borde väl vara större? Passar det bult on på 328:an? | |
|
Jag tror inte att det är större, eller så stämmer det inte på något annat vis eftersom det läggs ner en hel del tid på att modifiera (borra upp) m52 insug. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
| Spjällhusen är lika stora på M50 resp. M52! | |
| Hur mycket borras dem upp då ? | |
|
2 mm. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
| Hur stor är diametern original då? Är det nödvändigt att borra upp tro? | |
|
65mm är den orginal, lönt och lönt jag köpte som sagt mitt i ett paket för att allt skulle fungera tillsammans. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
320-325 |
kan nån hjälpa mej o reda ut vad min motor heter.. jag har en E39 96´´528i vad heter motorn eller motor koden . vet att min gamla bmw E34 hette maskin M20B25. föråt att jag låna lite i tråden. men bra o veta vad man hat för maskin innan man deltar så man vet vad man själv har. jag gissar på att ja har m52b28 eller nåt ????? detta med 525/325ans insug ihop med större spjälhus samt öppet filter o bortaget galler skulle alltså ge ca 240hk då eller?? rätta mej o ja har fel. m3an gren rör o insug då?? passar grenrören rätt på?? insuget varkar inte passa iaf. men var får man tag på adapterplatta?? uppborrning till 3,0 eller 3,2l vad för grejer ska man använda då?? mvh johannes Byt fjädrar på E39.. höj din liv försäkring innan. |
|
Du har M52B28. M3ans insug passar inte, grenröret verkar inte passa heller från vad jag kan se på sprängskisser. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
| Grenrör passar..har själv satt på ett på min motor, men insug passar inte. | |
|
e36 3.0L Länk e36 3.2L Länk e39 528i Länk Såvitt jag kan se så passar inte grenröret utan att mecka om en himla massa annat. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Grenrör passar mot toppen, men inte mot resten av avgassytemet. Det är en del svetsarbeten för att få dit det, det är inte heller samma hålbild mot flänsarna..sen så passar inte heller stabiliseringsstaget vid högra motorfästet, & kablarna till lambdorna måste förlängas. |
|
| tror nåtet sitter bara för att det inte ska komma in skit i spjällhuset eller är jag ute och cyklar då? | |
|
Tråden gammal som gatan men men.. Ska borra upp mitt spjällhus... Tsaros!! Var spjällhuset uppborrat 2mm elr blev det 2mm större på diametern? (1mm uppborrat alltså.) Hur tog du bort nätet i LMM? |
|
|
Oscar, hur ska man gör med det faktum att klaffen kommer bli förliten? då kommer det ju inte gå att stänga spjället helt?????/ Mvh Jimmy |
|
|
Oscar, hur ska man gör med det faktum att klaffen kommer bli förliten? då kommer det ju inte gå att stänga spjället helt?????/ Mvh Jimmy |
|
|
Det är väl "bara" att bygga ett nytt.. :P Nä men att borra/svarva upp huset är inget svårt, men det är just det där med att "klaffen" som du säger kommer att bli för liten. Hade tänkt gå runt till olika finmekaniska verkstäder och få lite tips om nytt spjäll. Är ju ingen rocket-science-konstruktion, så nån som kan sina grejer borde kunna fixa det tycker jag... mvh Oscar Johnsson |
|
|
2mm större i diameter, eftersom jag köpte mitt hus färdigt så hade jag inga problem med att spjället inte stängde, det satt ett nytt spjäll i som passade. Jag tycker som Oscar att en mekanisk verkstad borde kunna greja detta relativt enkelt. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.