|
|
|
|---|---|
|
Detta är en diskussion om huruvida BMW har eller har haft något uppvisningsteam genom åren som på något sätt visar upp BMW:s bilar på ett eller annat sätt, som show t. ex. För att ni ska föstå vad jag menar så är här två länkar till filmer som visar vad det kan handla om. Den senaste jag hittade. Länk Och här en som är från ca slutet 80tal. Länk Ge gärna kommentarer på vad ni tycker om sådana uppvisningar, och om ni skulle vilja se BMW visa upp sig på sådant sätt, eller ge exempel på vad ni skulle vilja se och med vilka bilmodeller m.m. Själv tycker jag det är imponerande vad man kan åstadkomma med lite träning och skulle gärna se BMW uppvisa nåt liknande. Dr Tinnitus | |
|
mycket imponerande!!Det första jag kom och tänka på var att bmw har gjort några filmer 8minuters med handling och bmw bilen då i centrum,som att köra en kändis till röda mattan snabbt som attan jagade av skumma typer,jag har tyvärr inte kunnat se på min gamla bärbara dator men några filmer i den stilen finns, Ska kolla på det på deras hemsida nu direkt! Mpower |
|
|
Japp sådana filmer finns.. har själv sett dom... kändisen är Madonna tror jag :) Mvh Jojje |
|
|
Jag har för mig att det fanns en kortfilm som påminner om det du nämner, om att köra en kändis till nån destination i New York. Var inte det då när E39 M5 lancerades? Rätt kul film och sevärd, men lite för mycket fiction kanske!? Nån som har nåt mer från BMW i saken att komma med? Dr Tinnitus, som är mycket förvånad över att tråden efter 32 min fortfarande inte är raderad..... |
|
|
Ja just det, Madonna var det, som rullade runt som en gravid grapefrukt i baksätet... Jag har nåt minne av att Merceders hade nåt uppvisningsjox för länge sedan, så frågan är om BMW har haft nåt sånt!? Ingen som vet? Dr Tinnitus |
|
|
jag har letat lite men hittar den inte igen,jag försökte kolla på "bmwfilerna" när jag var inne på länken för några månader sen men datorn....om någon hittar filmerna och har kunskap hur man länkar som Dr Tinnitus gjort så skämms inte för att lägga upp dem idag!jag ska till en med riktig dator ikväll så länka gärna underkvällen!!! Mpower |
|
|
Trevliga filmer, speciellt den med Saab 9000. Den ursprungliga 9000 är nog den Saab-modell som jag tycker bäst om genom åren. Tyvärr börjar de som rullar på vägarna bli missfärgade av rost. Jag tror att bilstunt var mer "inne" för 10-20 år sedann jämfört med nu. |
|
|
Den med Madonna har ni här: Länk Bland de bästa BMW filmerna utan tvekan. Angående Saab uppvisningen från -80 talet påminde det starkt om Hitlers verk, typiskt med klassisk musik och samtidigt visa sina överlägsna "arméer och vapen". Haha, roligt. Men ja, är alltid kul med stunt, klart man skulle vilja se mer av sådant från BMW. |
|
|
Sjukt fräckt :) MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Dom där saab filmerna är riktigt coola! Jag har en "uppvisningsfilm" från 80talet med volvo 740 , den är riktigt skoj. La precis ut den på servern nu, den finns att tanka ned på : Länk "volvo snorace.mpeg" . Den är 53.7 Mb stor så det kan ta en stund för er som inte har så snabb uppkoppling. För er som inte har koll : Högerklicka på Volvo_Snorace.mpeg och välj "spara mål som" ///Foppa |
|
|
MD: Lysande det var den jag menade tackar! Mpower |
|
|
Otroligt skickliga förare... Tack för filmerna. Micke K. Länk |
|
|
Det finns ett flertal med dessa BMW filmer kul att se o bra kvalite. Beat the Devil (med James Brown) Chosen Hostage Ticker Star + några till Sen finns det en fin film där man visar hur man gjorde stunttricksen. BMW Driving Techniques Om någon vill ha så adda mej på msn(skicka gärna ett mail också) mvh Göran Min bil Länk |
|
|
De filmer Forry pratar om har vart på tapeten några ggr tidigare och finns på : Länk ///Foppa |
|
|
Javisst dom har en tid på nacken, däremot är dom inte nedladdningsbara från länken. Kanske går att köpa via BMW... Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.