AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
695

varför går det inte att ringa in till telefon

na
394
nasse
528i-98
samtal in kan jag inte ta emot men jag kan ringa ut utan problem och ska telefonen inte stängas av när jag stänger av bilen
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Telefonen stänger av sig efter ett tag för att du skall slippa starta den varje gång du varit ur bilen ett kort tag. Att det inte går att ringa till telefonen måste bero på någon inställning som inte är rätt i telefonen.
na
394
nasse
528i-98
Har kollat inställningar men kan inte hitta något fel är det ingen annan som haft samma problem
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Det är inte så att du har ett tvillingkort till ditt vanliga abonnemang? Då ringer det nämligen bara i extra kortet om du har stängt av ditt huvudkort eller efter 6 ringningar så kopplas samtalet till extra kortet.
na
394
nasse
528i-98
Jo jag har ett tvillingkort så du tror det är det som är felet har inte provat det att stänga av min ordinarie mobil
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Då är det garanterat det som är felet , tyvärr går det inte heller att ändra på. För mig som har Telia visas inte heller numret när man ringer från tvillingkortet så det är inte många som svarar.
Det räcker inte att stänga av mobilen för att det ska ringa i bilen. Du måste välja att ta emot samtal med tvillingkortet. Hur du gör detta kan din operatörs kundtjänst svara på.
Cl
317
Clintan
325i -87
750iAL -95
Du kan ställa in hur länge telefonen ska vara på efter att du stängt av bilen..

Du kan också ändra så att den stängs av direkt du stänger av bilen.

Elias
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
För mig räcker det med att huvudkortet ej är nåbart så ringer det i bilen.
pa
182
paa
530DA Touring -02
Hur ställer man in tiden innan telefonen stängs av? Ganska jobbigt att slå pin koden så fort man stäng av bilen.

Pelle
BMW 530DA -02
Mustang -65 Cab
na
394
nasse
528i-98
gå in i menyn..ins för biltillbehör...bläddra fram till där det står timer ..ställ in tiden tryck ok
pa
182
paa
530DA Touring -02
Var hittar jag den menyn?

Pelle
BMW 530DA -02
Mustang -65 Cab
na
394
nasse
528i-98
att ändra pinkoden går du in i telefon ins väljer ändra pinkod till på eller av.
för att ändra tiden för hur länge telefonen ska vara på när du stängt av bilen så går du in i menyn inställning för biltillbehör bläddra i den menyn så hittar du säkerhetstimer där ställer du om tiden .från 0 till 140 min
pa
182
paa
530DA Touring -02
På luren alltså?

Pelle
BMW 530DA -02
Mustang -65 Cab
na
394
nasse
528i-98
Ja du knappar in allt på luren där står meny på luren där går du in
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.