|
|
|
|---|---|
|
Tjena hej Usch så kallt det börjar bli här i norrland... Jag går i tankar på att skaffa bensinvärmare till kärran, men som vanligt så är jag lite okunnig inom det området. Var kan man hitta info om olika värmare samt tillverkare? Har försökt googla lite men hittar bara bilar med bensinvärmare... Någon som kan rekomendera ett märke eller modell? Varifrån kan man köpa? Är dom krångliga att montera själv? eller bör man lämna in det någonstanns för att få det ordentligt gjort? Hittade någon tråd om att det inte skulle rymmas värmare i en 328, någon som vet mer om det? Tackar för svar! | |
|
Nja Om inte någon bensinvärmare skulle rymmas i en 328 är så är svaret helt fel! Klart du får in en bensinvärmare i en 328. Jag har en webasto värmare i min, sitter precis där plus polen sitter dvs där batteriet sitter på vissa modeler under huven! Webasto ska ej vara svår att installera, men kostar en slant som alla andra värmare. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Tackar för svaret, kikade lite på webasto... Kändes lite smådyr mellan 10 000:- och 16 000:-, är alla märken så dyra? Hade hoppats på att komma undan aningen billigare, typ närmare 5 000:- |
|
|
Maxen, Skickade dig en installationsanvisning via mail! Ett tips är att söka på www.ebay.de, där kan man köpa nya Webasto set från 6000:- och uppåt direkt(Sofort kaufen). Ett begagnat urmonterat set kan du nog få vi auktion mycket billigare om du har tur med auktionen, dock är det ju säsong för värmare just nu så det är nog många som bjuder. Sök på "Webasto" eller "Thermo Top". Är det problem med tyskan finns ju översättningsprogram på nätet, ex: Länk som kan översätta en hel sida. Köpte själv ett beggat set för 3500:- (med fjärrstyrning), fick komplettera med lite installationsmaterial för ca 1000:- och monterade paketet själv, det var inte speciellt svårt. Skönt att slippa skrapa rutorna efter jobbet, hemma har jag annars elvärmare! / Micke |
|
|
Är det verkligen tillåtet att montera bensinvärmare själv?? En granne till mig påstår att brandförsäkringen inte gäller om inte en fackman gör jobbet. hjorten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.