AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.807

Projekt under vintern för era 7ór

Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Hej alla.

Var just inne på M-forumet o kollade på vad de gör med sina M-bilar under vintern.

Så det vore kul o se om ni även här gör nå kul med sjuorna under vintern.

Själv är det just nu kabeldragning och provkörning av baslåda just nu. Ett projekt som blir rätt utdraget. Man hittar ju roliga saker att stoppa i hela tiden.

RonnyL.
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Fixar med automatlådan min, lite fix med inredningen. Motorputs ev lite ny lack på vissa detaljer i motorrummet. Undersöker möjligheterna på bussningsbyten, kanske ska göra en 4hjulsinställning. Eventuellt, Stereobygge men vet inte om jag orkar riva så mycket i inredningen för att dra kablage. Byte olja i servon. Lite av det jag har planerat på min kärra under vintern iaf. Kommer nog att tillkomma en del.
Iw
796
Iwarsson
530xd Individual -16
Om jag får sålt 735an och 740in så ska det bytas bromsbomb och hydraulklockor på min Highline.
Da
256
Davici
BMW 745 e65
Blir ny hellack , nya bakljus nya blinkers på sidor och fram , nya belägg o skivor , ny multidisplay eftesom den har stora problem med pixelfel , nya spjällhusmotorer och ev byte av bussningen som sitter vid kardan som jag ej kommer ihåg vad den heter nu .

Och går allt som de ska så blir de förhoppningsvis ett par 20" alpina :o)

Mvh Richard
Visa användare
133
Morgan_
750iAL -89
hej,jag vill byta styrväxeln.retar mig att det är ett litet glapp i ratten så det blir nog så... Länk
teamchameleont
ja säg det som inte skall göras, införskaffat mig en highlineinredning som skall i, sen skall instrumentbrädan bytas till helt svart, sen skall hela bilen tätas med betymenmatta, sen skall det börjas med stereo...
Visa användare
59
Pertan
740iA -93
535i -87
M535i -85
M5 -86

Dessa delar är beställda...
-samtliga bussningar och stag i framvagn
-bakbalksbussningar och glasögonbussningar
-hardyskiva och stödlager
-packbox och packning till "diff"
-trågpackning vxl.låda
-värmeventiler
-spolarburkar inkl. lock
-ratt
-stänkskydd fram
+div. småplock och clips...

Dessutom har jag hunnit byta vindruta, främre stötdämpare, monterat utökat läder, kompletterat verktygslådan.
Även en elrollo ska i (och kläs om), justera styrsnäckan, reparera PDC:n samt om jag hinner drapera allt trä med kolfiber+klarlack.(tror ni det blir snyggt?) Och om inte erfarenheten bedrar mig, blir det väl en massa småpul på vägen. Ljudanläggningen genomgår ORGINALLIK uppdatering...
Sen kanske det blir ett fälgbyte till våren, (även om jag gillar Alpina hjulen.)

Jag har nämligen någonstans i mitt bakhuvud bestämt mig för att när bilen är i ett tipptopp skick åker jag till norge/ESS-tuning, men resten får ni gissa er till själva :D

Mvh P..
su
197
supernallen
745i -02
750iA -92
Morgan:

Har du testat att dra åt styrningen lite o justera snäckan? Fick bort hela glappet på min bil i alla fall.

Vad har du för sänkning på din bil? Verkar så lagom. Du hade inte lad eller nivå på din bak när du bytte eller?

mvh jocke

/mvh j
Visa användare
236
m5 micke
m5 -93
320 touring-89
ska nog lacka lite under huven o snygga till de lite byta däck på mina 20tums alpina fälgar o reka den inne o ute lite så den glänser till sommaren o de kommer nog mera än så de e jag säker på

M5 THE REAL POWER
740IA ALPINA POWER FUNKAR ME
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Blir ett byte av stötdämpare, maskinpolering, allmän genomgång o service. Mitt nästa större projekt blir nog att montera i en originaltempomat, för det är det enda hon saknar i utrustningsväg.... Bara tiden nu räcker till... :-(

Jo, o så applicera ett par nyinköpta original "kromstrutar" på utblåsen förståts :-)

God Jul på Er alla, förresten! Hoppas tomten kommer med något fint till Era bilar!

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Da
256
Davici
BMW 745 e65
Tänkte dra upp tråden lite och kolla om era planer gått som de skulle ?
Jag har iaf fått bilen hellackad , Nya emblem bla mercedes v12 emblem .
Nya bromsar.. nytt facelift paket , nytt glas på strålkastarna , nya lister på utsida , angeleyes , njurar, ny multi display m.m
Önskelistan lydde också en uppsättning 20" alpina , men så vart det ej. Istället vart det 20" Mille miglia fälgar som nästan ser ut som alpina :)
Tror även att det kan bli sänkningsats.. men inget jag köpt än.

Kan lägga upp bilder om ett par dagar om någon vill se resultat ? Och tar gärna en kort beskrivning hur man gör :)

Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Det vill jag se.

Har själv funderat på ett V12 emblem, men vet inte hur jag ska göra. Det ser ju, hur man nu ska säga, ut som pricken över iét.

Själv har jag fått fart på all el i bilen, var lite jobb. Monterat i slutsteg, filter, högtalare, stereo samt en rätt stor luftflyttande bas.

Funderar på att köpa nya mattor samt göra en egen bagageinredning.

Å bara den jäkla snön försvinner denna månad så kommer bilen att sänkas ner för att sedan sakta rulla ut ur garaget.
Da
256
Davici
BMW 745 e65
RonnyL - Tog du ut lågnivå från bilen eller har du satt i en eftermarknadsstereo ? v12 emblemen kostade 120 :- st vilket jag inte tycker är så farligt. Har ej monterat dom än men tror dom hamnar på skärmarna fram...

po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Davici, Varför vulgära mercedesemblem? BMW760s v12 emblemen är ju mycket diskretare :-) okej dom kostar över 300:- st, men har mer stil och finess enl. mitt tycke.
Da
256
Davici
BMW 745 e65
Har faktiskt inte sett Bmws v12 emblem ? Men sl600 emblemen är faktiskt inte så tokiga , riktigt kaxiga enligt mitt tycke ;)
Ska försöka hitta bild på bmws emblem.. Men fasen vad dyra bmw är på emblem överhuvudtaget , vanligt bmw märke nästan 200 spänn , för endast 1 !

Visa användare
179
CooRe
BMW 520d Gran Turismo -14
Hm...
Hur hinner ni med allt det här, och varför just nu?
Ni menar väl inte att era 7:or inte tål snö och att ni istället åker Volvo 240, eller? =)
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Själv sliter jag på min Ford på vintern. Känns bara som en plåga att ta ut tolvan på vintern. Vette fasen om den tål snö, jag gör det iaf inte.

Davici; Har kopplat ur orginalstereon helt, alla kablar med. Nytt allting hela vägen. Även styrning för Ipod samt mediespelare. Funderar på skärmar, men känns lite onödigt just nu. Tidigare ägare hade lämnat bilen för uppgradering av stereon, men det vart en väldigt dålig nedgradering. Olika högtalare, ej inkopplade på tre osv....

Var och kollade pris på sköljning av motorn igår, 900:- plus olja kostade det. De hade när jag kom in just spolat en BMW 325 -89 med 30.000mil på mätaren. Inga problem. Så det blir nog en sån för min bil med.
Da
256
Davici
BMW 745 e65
Ronny L - Okej , så det är storrenovering på stereon som har gjorts då.. kräks bara o tänka på hur mkt kablar det är o dra osv.. :)

Coore - Passade på o göra saker med bilen nu när de ändå är vinter.
Dessutom är jag livrädd för att elektroniken ska börja krångla i bilen , känns som om chansen är större för att de ska de vid 10-25 minus grader.
Och nej, åker ingen 240 , åker bmw 328 på vintern.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.