|
|
|
|---|---|
|
Hej, köpte min 1a BMW igår. Bilen är ett flyttgods ifrån USA, 1 ägare på bilen innan mig som jag känner väl, så det kändes ok. Har ett par frågor som jag tänkte kolla om det finns någon som känner till något om: 1) Ändra på färddatorn ifrån Miles till Mil? Går det? 2) Bromsarna "pulserar" vid inbromsning, normalt sett så är skivorna skeva, men finns det något annat man bör kolla innan? Det var väl det jag kom på nu. Mvh //David | |
|
Det finns en knapp på färddatorn (en av de längst till höger) som ändrar "enhet". Kommer inte ihåg exakt vad det står dock:( Du måste göra det för varje grej, t.ex för temperatur och bensinförbrukning. |
|
|
Hmm, tror jag skrev fel när jag skrev färddator. Det är isf, den lilla modellen jag menar, inte en massa knappar utan bara 1 på blinkersspaken längst ut för att bläddra mellan Temp, klocka, Miles to the Gallon, AVG speed, osv. Svammlar jag, eller är det förståeligt? |
|
|
Den högra (är det väl) knappen under hastighetsmätaren ändrar klockan mellan 12h/24h-visning, kan den även omvandla det andra till km? Min bil: Länk |
|
| Skall kolla detta, tack för tipset. Btw, är det oljekyld_gsxr på sh? Isf så är världen bra liten, du, jag (loser på sh) och benkar var och fotade lite i sommras med hojjarna neröver Rosenhill. | |
|
Finns bara en Oljekyld på internet ;) Kul att du har hittat hit! Har sett ett par bekanta till här, Amullo och Campar. Ses vi på nästa Sh-pub? Min bil: Länk |
|
|
Som sagt: It´s a small world, even in cyberspace! SH fest = troligast. Skall kolla miles inställningen imorgon. Tack för tipset. |
|
| Nope, funkade inte med "klockspaken". Några andra bud? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du får väl göra ett besök hos BMW så dom får fixa det med datorns hjälp, eller någon verkstad som har Carsoft diagnos tex. ///MVH Hasso Länk |
| Sant. Tänkte först bara kolla om det fanns en "enkel" lösning på problemet, men efter 1 timmes googlande, så verkar det inte som så. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.