|
|
|
|---|---|
|
tjena, airbag lampan har tänts och lyser hela tiden, j_vla skit med;-), var inne och kollade upp det, är tydligen en sensor i passargerar stolen fram som gett upp, så man får plocka i sär stolen, jag har sportstolar i min, är det någon som vet hur svårt det är att byta sensorn själv och plocka isär stolen? Lelle BMWCS 03900 | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det går att byta sensorn själv , är väl liknande som att pickla med stolsvärmen. Men den kan gå sönder lika fort igen om du sätter ett knä eller armbåge i stolen, sportstolarna har inte lika hög felfaktor på sensormatta som vanliga stolar har jag noterat. se länk. Länk Eller också gör du så här och slipper vidare problem med sensormattan. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
tackar för detta :-) , skulle kosta 2500:- att byta på verkstad iaf har jag fått reda på, lite sura pengar, så jag få se hur jag gör om man vågar sig på det själv eller inte... få vara som det är till efter jul iaf, airbagen ska ju lösa ut ändå lite störande med lampan bara:-) Lelle BMWCS 03900 |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Vem påstår att airbagen löser ut ändå om lampan lyser det skulle jag vilja veta och framförallt se i skrift nånstans. ///MVH Hasso Länk |
|
Det är inte sant att systemet löser ut ändå. Systemet går ner i failsafe mode så fort lampan är tänd och ingen airbag löser ut. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
Det är just därför jag är så intresserad så fort jag hör nått annat än vad som inte är normalt och någon har fått sig itutat felaktig information och vill då veta var det isåfall finns dokumenterat, jag har inte hittat någon info de senaste 10 åren om att airbagsystemt skulle fungera när lampan lyser däremot bekräftat att det inte fungerar. ///MVH Hasso Länk |
|
ok, då har han kanske fel killen där jag brukar serva bilen, men eftersom det beror på sensorn i stolen så skulle den lösa ut ändå påstår han iaf, dom brukar kunna sin sak här. Har fullt förtroende för dom har alltid lämnat min bil där men nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro, dom kanske har fel då denna gång... Lelle BMWCS 03900 |
|
| Det vore ju smartast att den löstes ut ändå oavsett om nån sitter där eller inte - det vore framförallt säkrast. | |
|
kanman ju tycka iaf rammstein, borde ju vara så igentligen, få testa att göra en mindre krock och se om det kommer någon kudde ;-)he he, funderar ju lite på att greja det själv kanske, kan det hända något när man kopplar ur airbagen och tar ur stolen ur bilen eller är det något särskilt att tänka på där? Lelle BMWCS 03900 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.