AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.060

B7 i Tyskland

WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
kan de här vara nått ,Länk som har handlat med den här firman
Det är Belgien.

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
den där bilen är så brutalt snygg,,,mycket snyggare än orginal e65...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Snygg, men fyrhjulsdriven är den väl knappast? Såldes ju en nästan likadan på Påarp i våras. Har för mig den var annoserad till 649'.

___
//Ulf
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Provkörning av bilen i Påarp finns ju här på Autopower. Kalle fick ju det stora nöjet att testa den.

Vet inte om den är såld eller ägaren som också är en av ägarna till firman har den kvar.
Den bilen var Alpinas egen demovagn från början.
Skojigt nog brukar Alpinas demovagnar hamna i Sverige. B5 no 1
Länk

MVH,
E38B12
V12 LeMans
Ja , Jarls bilservice har redan sålt två B5or och en till ä på g , som E38B12 länkar till .

Jag "råkade" vara hos Jarls för två veckor sedan , när den ena hämtades av den lycklige ägaren , ;-)

Fick även veta att Alpina håller på att utveckla en kompressormatad 6 cyl. 3 serie , "komfortalternativ" till kommande M3 kanske .

Den maskinen , hehe , borde även få plats i Z4/Z4 c:e .
Diggar inte riktigt den här "genvägen" med att slänga på kompressor på allt hos ett företag som är känt för världens finaste turbobilar. Hoppas de hejdar sig snart...

MVH,
E38B12
V12 LeMans
E38B12 : håller med lite , men jag tror att kompressorn är tillförlitligare än avgasturbo i längden och högvarviga M-motorer också för den delen.

(Jag har inget emot M-motorerna , men de passar bättre i bilar typ M1 än familjebilar , tycker jag .)

Jarls bilservice byggde en kompressormatad 635 Csi på 80-talet och den lär vara i gott skick idag .( den finns i Hbg-trakten fortfarande)

Oj den var verkligen vacker.
Lyckliga Kalle H som fått äran att provköra en sådan läckerbit.
ja
190
jalpina
Alpina B10 Bi-Turbo -92
AlpinaCS #004
Kliar ju helt klart i gaspedalsfoten efter en sådan :-)

Mvh,
Johnny
Alpina Club Sweden
Länk

se profil för bilder på pärlan.
Om påarp sålde bilen i våras för 649 k det är rätt bra pris sänkning på en sådan bil. Men det e klart... demokörda mil är kanske inte 90km/h med farthållare fart...
ja
190
jalpina
Alpina B10 Bi-Turbo -92
AlpinaCS #004
Dröjer nog inte alltför länge innan importerna på de där nyare modellerna drar igång till vårt fina landskap här uppe! :)

Mvh,
Johnny
Alpina Club Schweden
Länk

WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
jalpina,är du nöjd med bilen,var och tittade å provkörde bilen på silverbilen men tyckte den hade för många mil på mätaren.
ja
190
jalpina
Alpina B10 Bi-Turbo -92
AlpinaCS #004
WAN: absolut, den fungerar alldeles prima och går som en klocka! Vaxade till den i helgen :) *svettigt*.
Skicka mig gärna ett mail om du vill ha mer information eller så!

Mvh,
Johnny
Alpina Club Schweden
Länk

Vet någon förresten vart den mörkblåa B12 6.0an med grått skinn till salu i Halmstad härom året tog vägen?

Det är den enda 6.0an utöver jalpina's underbara vagn jag sett på svensk mark :)

MVH,
E38B12
Br
54
Bråkis
528i -82
Jag gillar inte kompressor, turbo ger en mycket trevligare momentkurva.
Särskilt om vi pratar en 7:a vill man ju ha hög effekt tidigt, inte behöva varva ur för att nå upp till högre effekter.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.