|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Ja, det är en underbar vintage-tråd med härliga inlägg. Påminner mig om en kärring på mitt jobb en gång i tiden. Hon tyckte hon begrep både det ena och det andra om bilar och menade att en bil med 150 hk och turbo naturligtvis var snabbare än en bil med 150 hk utan turbo. Vad skulle man annars med turbo till? Hon menade också att ett T i modellbeteckningen, exvis som i Golf GTI, betydde just turbo (På senare år förekommer ju detta, men knappast på 80-talet när detta utspelar sig.) och att den splajs nya Corolla Sedan -87 med 75 hk hon köpte i samma veva toppade minst 195 km/h. Det var bara "rak V8"-tugget som fattades. |
|
|
Det var många roliga citat, av vilka inte ett enda har något att höra med uttalandet att hästkrafter är olika starka beroende på hur många cylindrar eller liter som levererar dem. :) Senast jag kollade vägde t.ex. ett kilo vatten och ett kilo bly exakt lika mycket. :) |
|
| Gsi men lugna dig och väx upp! Du kör säkerligen i från mig med din "chippade opel". Sånt bryr jag mig inte de minsta om, jag tävlar aldrig mot nån. Men däremot har du fel om de du sa om att en 190hk 4:a kör ifrån en 6:a på 190hk! Allt har att göra med vikt/effekt/vrid/utväxling. Så även fast du har en portad rak v4 med 48 ventiler så spelar de ingen roll om effekt och vikt är samma. Vet inte varför jag svarar ens på en liten muppig snorunge med kepsen på sne där i malmö! | |
|
Låt killen vara. Han har komplex för sin Opel. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.