|
|
|
|---|---|
|
har haft problem att få ner mina lambdavärden på min 535 -91 men efter 4 besök på besiktningen så är värdet ok och varenda gång jag har varit där så har alla andra värden varit helt perfekta men idag var jag och gjorde en avgaskoll och nu helt plötsligt var HC 300???? det var i tisdags jag kollade senast och då låg den på 30 vad är det som har hänt denna gång då?? Tacksam för svar | |
|
Vad har du gjort för att få Lambdavärdet rätt? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| det var insugspackningen som var trasig, men innan jag hittade det så har jag bytt lambda + avgassystem | |
|
VAd menar du .. att du kollade i tisdags då var hc nere på 030 och nu helt plötsligt uppe på 300 efter att du fått ordning på lamdavärdet eller det låter ju isåna fall väldigt skumt katten kanske Bimmer |
|
|
för om alla andra värden är bra och hc hög så har du otur så är katten skadad.. Bimmer |
|
|
jo det stämmer bra det.. men jag kikade nyss och hittade en slang till insugen som var lös, ska fara på måndag och göra en ny avgaskoll men nog är det väl ändå långsökt att tro att katten har blivit helt värdelös på 3 dagar?? |
|
| hur långt har katten gått?dom håller överlag länge,min har gått minst 27 000 mil och funkar bra än.olja o filter är superviktigt för bra värde! | |
| vet ej om dom är bytt någon gång men det är orginal kattar iaf men bilen har gått nått på 26000 | |
|
Tror inte katten går sönder på 3 dagar heller. Var bilen varmkörd innan testet då? Lambdan som du köpte, var det en begagnad eller piret eller vart det en orginal? |
|
|
JA ioförsig det har du nog rätt .. ja visst olja filter jätte viktigt skall vara fräscha oljjor Bimmer |
|
|
sen kanske det borde vara ännu högre på hc om katten hade farit vet inte men man tycker ju det .. ok fortsätt gärna skriv hur det går för dig hoppas det löser sig och att det är ordnat nu när du hittade salngen där som läckte Bimmer |
|
|
slangen ska sitta fast undertill på insuget och när jag har dragit åt dom nedre bultarna på insuget så har den säkert åkt lös.. lambdan var en pirat men nu är det värdet äntligen ok ska fara imorgon och göra en ny avgaskoll så får jag se jag hade en scorpio tidigare som hade 999 i hc värde på besiktningen, det känndes lite jobbigare |
|
|
har fått till det nu.. blanka papper på besiktningen HC var nere på 001 |
|
|
Kul att det ordnade sig för dig Bimmer |
|
|
Nicke_lsn) Vad gjorde du för att få ordning på hc värdet? Har själv problem med hc värdet. Ligger på ca 330. Blev det kat.byte eller? m30 i e30 |
|
|
det var en slang som var lös under insuget men jag tog och höjde tomgången till 1000 rpm och då fick jag klockrena värden.. |
|
|
tjena. Har liknande problem med min 525-92 Var till sbp 2005-01-21 såg ut så här: Co 0,0 (0,5) Co 2500 0,0 (0,3) Hc 0,36 (100) lambda 1,00 prefekt=))) sen var det ombesiktning pga. dimljus förhög då såg det ut så här: Co 0,2 Co 2500 1,6 hc 0,52 lambda 0,95 VA?????? det var 2005-03-15 Ok. slängde ut sportluftfilter. In med org.luftburk och filter. Tankade 10 l. etanol och 15l. vanlig 95. åkte till sbp. allt va bra förutom HC. Nu låg den och pendlade mellan 150 och 180. Vad kan det vara för fel?????? OBS. varmkörde inte innan. kan det vara så enkelt??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.