|
|
|
|---|---|
|
Hej Man har ju skaffat sig en festlig tysk Den här kärran ska överladdas Målet är 700Hk 1000Nm Maskinen ska byggas för 1000Hk Förr eller senare kommer det ändå att sluta där Budgeten är satt till 120 000Kr Jag vill ha lite generella råd Tillgång till Tig, Svarv, Fräs finns Vad för typ av kolvar rekomenderas Vilka stakar rekomenderas? Bör man göra något med blocket? Betongfyllning? Toppackning? O-ringat? Är autronic det "rätta" sprutet? Hur är det med Nira är det någon som provat? Vad gick ni bet på ni som har byggt liknande maskiner? Lite recept och erfarenheter hade varit bra..... Skriv med er nu så forsätter vi diskutionen utifrån det Tack på Förhand Kim | |
| Kan inte göra annat än att rekommendera Nira, kör det på min 318iS turbo och är supernöjd. Oslagbart med hjälpavd på Svenska samt snygg och funktionell programvara. Maila gärna om du undrar nåt! | |
|
Hallå. har själv funderat på ett liknande bygge fast det får bli till nästa höst/vinter. så här har jag tänkt.. Kolvar: CP-Pistons eller JE, PPF grabbarna kan få hem cp-kolvar stakar. skulle helst sikta in mej på ett kändare märke som tex Verdi staken,visst den kostar mera än den dom masstilverade H-profil stakarna,men kvaliten är måtten är exakta. sprut, mja det är ju en smaksak finns både nira autronic nyare haltech..för min del så får det bli Autronic, för jag har ett på hyllan ;) dom andra sakerna är jag inte så insatt i så det svarar jag inte på :) jag med hoppas på att det blir en tråd med mycket bra information som kan ta till vara på //Kirre |
|
|
angående sprut tycker jag att du helt enkelt bör köra det sprut som den tuningfirma du tänker mappa den hos rekkommenderar, finns en uppsjö av sprut och de flesta har ett visst sprut som de tycker är bäst.. mvh going 2 fast.. expect nothing less.. www.fearthis.se |
|
|
Frågan om sprut har jag svarat på själv, en uppsjö av gånger Det va inte riktigt så jag menade med frågan Jag undrar helt enkelt vad andra har kört med till sina maskiner, just då S38B38 Erfarenheter? Problem? Lösningar? Ha de Kim |
|
|
Tja Kim!!Om du har en budeget på 120" loppor,skulle jag nog funder på att Kompressor mata med en Skruvkompressor,finns kompletta kitt att köpa,sedan spetsa med GAS. Att använda 3,6L motorn eller hellre 535 motorn,om du tänkt att plocka ut 1000hk,då finns det mer marginal att gå på, 3,8L motorn har tunnare cylinderväggar,men de kanske du redan vet. Och sedan ladda med Metanol. Jensa Hade själv planer på att kompressor mata en M5:a,målsättningen skulle bli ca:700hk,men de är lgat på is så länge. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.