|
|
|
|---|---|
|
Passar 325:as m20 motor i e34:ans kaross rakt av eller är det något som blir fel? Min dator är inte som den ska så jag får inte fram något när jag söker på ämnet. tacksam för svar, ska köpa motorn i morron nämligen. Mvh// Micha | |
| tjena 325:an motor har annat tråg och olje stickan går ner i godset och så sitter fästena till motorfästena fel..... den går att få ner men du kan ej få dit alla bultar de är 3 av 7 bultar man kan skruva dit..... i fall de ska gå måste du tillverka egna fästen och pluggar igen hålet i godset och byta tråg så går de | |
|
aha ok. jag har ett tråg från min defekta m20 motor som har vait till orginalmotorn (e34), kan jag byta över de tråget till den andra m20 (e30) motorn utan att göra någon modefiering? Köpte motorn igår så jag har den hemma nu. de jag fick reda på när jag kom dit för att hämta den va att motorn har suttit i en 325ix. men det gör väl inget? och hur är det med elen i bilen då? passar den till nya motorn? Mvh// Micha |
|
|
tråget kan vara ett litet krux att fäste.... du måste gänga upp ett par nya hål för alla kommer inte passa som dom ska när de gäller ix motorn och pga av att du byter tråg måste du byta oljepumpen till en vanlig m20 pump de var väl de lätta av de. sen måste du byta rotations riktning på oljepumpen och sedan måste du montrera en reducerings ventil för att det inte finns någon i blocket på ix:en i och med att den sitter på oljepumpen på ixen och när du byter tråg så måste du byta oljepumpen och då försvinner reducerings ventilen = grymt krongligt när de gäller ix motorer... allt detta pga av att oljestickan inte går upp..... den kanske skulle gå om man skulle klämma igen oljestickan och kapa den för att slippa modifera så grovt detta är inget beprövat endast en teori..... när de gäller elen så borde de inte vara nå problem vågar man fråga vad som hänt med din andra motor? :P för om du tycker de låter krångligt med ixmotorn har jag en m20-b25 motor liggande till e30 som jag använde i min e34 ett tag tills jag fick tar på en 525 motor om detta skulle kunna vara intressant kan du maila mig på mattepower100@hotmail.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.