|
|
|
|---|---|
|
Jaha. Fyllde trettio igår och som en lite försenad present damp det ner ett brev från OK/Q8 i brevlådan idag. Döm om min förvåning när jag läser att de vill ha betalt för bensinen jag tankat men ej betalt där. I TUMBA förra månaden. Hör till saken att min bil står avställd i låst garage och har gjort sedan augusti pga av vissa renoveringar... Ringde upp stationsansvarig och försökte förklara läget. Jag åker ju inte gärna från Göteborg till Stockholm för att tjuva 25 liter bensin... Efter att ha rett ut det mesta med denna ganska otrevliga människa vände jag mig till ordningsmakten. Nu blev det annat ljud i skällan. Anmälan togs emot angående urkundsförfalskning/bedrägeri av en mycket trevlig kvinna. Och ärendet är redan hos polisen i Stockholm, med alla detaljer. Så du som åker runt i en blålila BMW 740 och är så jävla fattig att du måste stjäla bensinen kan börja kolla noga i backspegeln nu! Och till alla er andra vill jag gärna utställa ett varningens tecken... Mina skyltar är inte stulna, de är kopierade. Och är det någon som råkat ut för detta går det bra att maila mig. | |
| Vilken idiot, hoppas det löser sig och att den jäveln åker dit så det stänker om det. | |
| Det finns en risk att detta beteende blir använt i Sthlm när biltullarna driftsätts i januari. | |
| Kopierade... Går det? Vem har maskiner för att utföra sådant på ett trovädigt sätt? Fast det kanske räcker med en tafflig plastavgjutning och lite färg? ??? | |
|
Jo, det skall jag tala om... det är bara att gå in på tex. www.eutags.co.uk, o beställa ett par skyltar! Det kostar ett par tusen, men för de kriminella, är detta säkert ett billigt pris... Finns andra siter som tillhandahåller skyltar också! BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Håll ögonen öppna, tillsammans kan vi lösa något... Kom att tänka på det i samspråk med en vän att det är ju bara att köpa när man är i Tyskland. Två stycken a´ 70 kr. De frågar aldrig vad man ska ha dem till. |
|
| Kan garantera att det kommer att explodera när biltullarna kommer igång. Man behöver knappast lägga ett par tusen kronor på skyltar eftersom det finns mängder med tryckerier som gladeligen säljer "utställningsskyltar" som ser tillräckligt mycket ut som äkta skyltar. Kostar några tior och ingen frågar om det är ditt regnummer. Den händige och snåle skriver ut på sin egen skrivare och laminerar sig ett nytt regnummer för ännu mindre pengar. | |
|
Och folk undrar varför folk är nojiga med nummerplåtar på annonser och annat? Regnr börjar bli hårdvaluta. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Urkundsförfalskning ger böter på ca 7500 kr. Om det nu är någon som åker fast. ///MVH Hasso Länk |
|
Enligt brottsbalken 1962:700 14 kap om förfalskningsbrott kan detta ge upp till 2 års fängelse. Om brottet anses som ringa kan det ge fängelse i högst 6 månader. Det vanligaste är väl dock böter Om brottet anses som grovt kan fängelse högst 6 år förekomma. Se länk: Länk |
|
|
Iwarsson: Det kan inte vara så att bensinstationsbiträdet råkat se fel på någon nuffra på bilen som smet?? Kanske inte var ditt reg.nr han såg, utan ett snarlikt?? När man är stressad kan man lätt se fel?? ________ Slippa-bli-blåst-guiden för dummies: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
De flesta mackar har nog övervakningskameror vid pumparna annars vore det svårt att bevisa att bilen varit där och att man sett rätt nummmer. ///MVH Hasso Länk |
|
Ja nu blir det ännu farligare att visa upp sin nummerskylt i säljesannonserna...... Mats BMW CS #5847 |
|
|
-Rolex: De har tydligen kamera. Jag var så arg när det här uppdagades att jag bara minns halva samtalet... Nu åter till att kurera bakruset efter trettioårskalaset igår. |
|
|
Otäckt! Men att dölja skyltarna i annonser/övriga bilder på nätet känns rätt meningslöst när man kör omkring och "skyltar" med dom varje dag på gatan.. Sen finns det otaliga sätt att via olika register/databaser/vv.se etc hitta sig ett lämpligt nr att utnyttja. |
|
|
Vilken tur att man inte bor i sthlm längre, detta med reg skyltar lär ju bli ett stort problem med tanke på biltullarna. Vilket slöseri med pengar att satsa på något sånt ändå, folket lär väl ändå säga "nej" till det... För så mycket pengar skulle man kunna göra väldigt mycket som leder aktivt till färre dödade/skadade i trafiken. Som ett exempel så blev jag vittna till när 2 personer blev överkörda strax utanför mitt bostadsområde, en 50 väg som går från ena sidan stan in till stan genom flera bostadsområden med korsningar, rödljus och övergångsställen. De vart allvarligt skadade. Dock är övergångsställen så dåligt belysta att det är svårt att se på kvällen för det är buskage osv i vid omgivande miljö, jag förstår inte hur tullar kan vara viktigare än bra belysning.... Det är inte första gången folk har blivit överkörda där.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.