AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
868

Nya Z4 coupé

Jag har precis kollat bilderna på nya Z4 coupé på nyhetsssidan. Jag kan inte med bästa vilja i världen säga att den är snygg. Tacka vet jag Z8. Den är otroligt vacker. Även med hardtop.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Håller inte alls med, tycker den är toksnygg, men vi har alla olika smak. Tur är väl det snnars skulle SAAB inte sälja en enda 9-3 Sportkombi..

Fast jag undrar vad i hellsefyr som står bakom Coupén på första bilden i nyhetsreportaget..?? X-Coupé står det på skylten, URK!!! Hoppas att de aldrig gör ett sådant missfoster. BMW får för min del gärna ta bort de gräsliga X3 och X5 ur sortimentet också..!!!

/Caspar
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Z4 Coupé är en design fullträff från BMW! Enligt mig den snyggaste BMWn i modellprogrammet.
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Caspar X-coupe är en konceptbil med flera år på nacken. Dom vill väl bara påvisa att linjerna är tagna från dels den och den andra äldre bilen.

///Foppa
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Z4 Roadster och Coupe är båda fullträffar enligt mig.
Jag har dessutom aldrig fel :)

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Skulle nog påstå att Du har fel ibland Hobbe.. :-) Roadstern börjar se lite trött och gammal ut i designen, men Coupén.. Wow!!

Min fars kommentar när han såg en bild på din bil var "Fy fan vilket hemsk bygge, det var det värsta jag sett!!". Håller inte med honom dock!!

/Caspar
Pi
8
Piller
BMW Z4 3,5i -12
Coupén är helt klart en snygg skapelse. Men är det verkligen rimligt att den bara kommer lanseras med två motoralternativ? Varför inte även med 2.5 liters sexan? Tror den skulle passa utmärkt för oss som har känsliga passagerare och vill undvika urinfläckar på passagerarsätet. Lite lagom med mos helt enkelt.
Z4 coupen är toksnygg, många kommer fram o frågar mig när den kommer!

Keep Your Distance!
Piller:
Den kommer med 2.5 liters sexan.

Keep Your Distance!
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Piller: Ha ha ha.. Varför ha en sportbil och sedan köra omkring med folk som inte gillar fart?? Jag kan förstå det mindre motoralternativet med tanke på att den lär vara klart billigare, men inte för att man VILL ha mindre effekt..

/Caspar
Pi
8
Piller
BMW Z4 3,5i -12
Clubsport:
Ah okej vad bra! Såg ingen info om priset för 2.5an i pressreleasen. Därav min deppiga uppsyn. Så gissningsvis hamnar en naken 2.5 runt 350 kkr?
Pi
8
Piller
BMW Z4 3,5i -12
Caspar:
Ja okej, det är väl en kompromiss mellan pris och "livskvalitet". Antar att man skulle kunna dumpa den fartkänsliga passageraren och satsa dom sparade slantarna på en 3.0... Hur är det nu man brukar säga om kakor, ätande och det där?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Vore trist om de släpper snikversonerna 2,5 och 2,2 även i coupén.

Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Det är väl bra om det finns stort utval av modeller så kommer det fler potentiella köpare. Mångfald ger valfrihet = Större kundbredd.

///Foppa
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Och sämre andrahandsvärde och urvattning utav varumärket. Dessutom är coupén inte lika mycket possörbil som roadstern. Z3 Coupé fanns t ex bara med de större motorerna. Jag hoppas det fortsätter så.

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Piller: Klart man gör slut på ett förhållande om tjejen inte gillar fart.. ;-)

Bilar under 300hk = nej tack!!
/Caspar
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Z4 Coupe är enligt mig den snyggaste BMW:n på pogrammet just nu. Designen är en fullträff som får det att vattnas i munnen.

Säger bara *MMMM*
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Z4C är hur ball som helst från alla vinklar utom framifrån. Fram ser den tämligen tam och mesig ut. Z3an har betydligt trevligare front. Z4an ser nästan ledsen ut.
Nästan full pott designmässigt.

///BMW - Was sonst!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.