|
|
|
|---|---|
|
Hej Har ett litet drömprojekt som jag har tänkt sjösätta på sätt och vis.... hade tänkt rita upp allt i 3D-CAD till att börja med så att jag får allt precis som jag vill ha det. Vill nämligen bygga en Ford F100 pickis från 1956 men med modernt underrede. Den skall se ut som en 50-talare med kryddning av 2000-talet. Medans underredet skall vara en "ny" bil. Som bakaxel hade jag tänkt mig en E39 bakaxel från en touring med nivåreglering. Är det någon som har kompletta ritningar på en E39 bakaxel med luftfjädring??? Jag skulle bli övewrlycklig om det fanns någonstans ellerom det är någon som vet vart man kan hitta. Även ritningar på en komplett framvagn (E39) mottages med varm hand, men där har jag även alternativ såsom jaguar eller mustang framvagnar. Tacksam för alla svar Mvh Jimmy Carlsson | |
|
Hej kolla länken o sök där! Finns säkert nåt! Länk MVH Grabber |
|
|
Nja har försökt leta där men inte hittat några ritningar bara bilder Mvh Jimmy Carlsson |
|
|
vad menar du med ritning? tänkte när realoem's sprängskisser inte duger. |
|
|
En ritning är ett försök att genom linjer och text försöka beskriva hur något ska se ut, dvs. hur det ska byggas eller konstrueras, eller en avbild av hur något som redan finns ser ut och är konstruerat (relationsritning) för framtida referens. Traditionellt ritas ritningar med ritstift? på ritfilm? och kan sedan kopieras till papper. I modern tid används istället cad för att rita med datorstöd, varefter ritningarna kan skrivas ut till valfritt medium eller sparas digitalt. Traditionellt är också ritningar oftast presenterade i två dimensioner, men i och med datorstödens utveckling börjar allt fler ritningar ritas tredimensionellt. Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Synthetic: Som Udo säger så vill jag ha ritningar med fullständig måttsättning på alla ingående delar eftersom jag vill bygga ett rörramschassi från ruta 1. Därför duger inte sprängskisserna då de bara visar schematiskt hur delarna ser ut och var de ska sitta. Mvh Jimmy Carlsson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.