|
|
|
|---|---|
|
Ja.. Jag skriver igen, jag får ingen ordning på bilhelvetet. Startar drömmen när den är kall. Startar alltid drömmen iofs. Bytt stift, bytte även ventilkåpa då det var olja i brunnarna. Haft in den hos en polare som kollat så ingen givare ger felkoder, var någon som gav, men det berodde troligtvis på att det var dålig kontakt till någon givare, det gav sig iaf när han var där och grejjade. Iaf, till problemet, ibland, inte alltid, när bilen är varm/ljummen, så typ, startar den och går bra i 1 minut, sedan, kan utlösas av, ja, inget speciellt, så börjar den typ missa cylindrar, då ärre bara att antingen gasa på och inte ha något drag överhuvudtaget. Eller stå och vänta på tomgången när den går som skit, efter en stund så säger den "vrooooom!", går upp lite i tomgång, går ner igne, och går precis som den ska!?!?!?! Sedan går den, och går. Kan göra hur länge som helst. VAD är felet?! *dra hår* Nu blommar asfalten.. IP: ...[.108.61] Nu blommar asfalten.. | |
| det kan ju vara många fel,men det vanligaste på dessa bilarna är lmm.så om du kan låna en och prova så gör det.annars bör man kolla bränsletryck innan man fördjupar sig mer. | |
| Hade liknande fel när en ventillyftare gav upp för mig. | |
|
jamen då borde den väl inte börja gå bra igen efter några sekunder eller en min ? LMM:en fungerade iaf när han körde diagnostiken på bilen.. Bränsletryck är det jag ska kolla upp idag.. Nu blommar asfalten.. |
|
|
Bytt bränslefilter o.s.v. och inga problem där.. Så nu är det slut på idéer.. Nu blommar asfalten.. |
|
|
Ingen som haft ett liknande problem och löst det ? :D Nu blommar asfalten.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.