AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.333

vad behövs byttas för att få 350hp?

hej jag har en m20b25 och jag håller på att turbo konvertera så jag undrar om jag måste bytta nått om i såna fall vilka delar för att jag ska ha en 350hp och att den ska hålla ett bra tag?
Sh
29
Shut_up
Bmw 320i 89
Bygg med diselvev 2,7 liters, smidda kolvar, stakar, o-ringar, kompsänka, vassare kam, hårdare ventilfjädrar, och andra ventiler, porta toppen. Stora spridare typ 430cc och en stor soppapump. 2,5 " tryckrör, kraftig ic som klarar över 1,5 bar, 3" avgas, kallluftsintag med ett bra luftfilter, sedan mappa då förståss...borde komma uppåt 350hk vad jag har läst och hört av andra men jag kan ha fel...
mvh Jokke

Sh
29
Shut_up
Bmw 320i 89
Glömde säga att du borde klara dej med en t03 turbo från saab 90002,3t men en större och tåligare är väl att rekomendera.

jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Shut_up: Maskinen som du räknar upp bör klara över 800hk med stor turbo och större spridare än du anger.

En m20 klarar 350hk oöppnad, en MLS packning på 3mm och ARP pinskruvar till toppen vore inte fel ihop med större spridare, mappning av sprutet alternativt annat sprut. Onödigt att krångla till det och ruinera sig när orginaldelar håller för ca 500hk.
tack ska ni ha! jag har en m20b25 turbo i min bil men det var det när jag köpte den redan så det ända jag vet är att den är kompsänkt och att det är 535 spridare i den! han som ägde den före mig så hade haft bilen i ett år och jag har snart haft den i ett halv år och varken han eller jag har aldrig haft problem med motorn så jag misstänker att den är ordentligt bygg, den är till och med besiktad med turbon! men hur högt vågar man höja laddtrycket men så att bilen fortfarande håller, har ungefär 0,4 i ladd nu! och en om mappning var skulle man göra det billigast?

p.s. är nu på det här ämnet så!
Sh
29
Shut_up
Bmw 320i 89
johankihl: hehe oki men det klarar iaf 350hk då!
Meh hur som helst så skrev jag ju att jag kunde ha fel, men dyta kolvar osv e ju aldrig fel.
kanske kan höra av mig till dig om råd när jag komer till min turbokonvertering.
ha det fin//Jokke

jo gör det! ha det fint // philip
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.