AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.159

Vinterdäcks Hjälp snabbt!

en
8
entrapment1
330i -05
120d -05
Min far kör en 330d -05 helt ny i stort sett, för ca en månad sen så fick han vinterdäck på alu fälg
dessa

Länk

Han köptedom från gummihuset.se efter vägledning av dom till rätt fälg för bilen.

han pratade med dom, och dom sa att dom skulle passa, så då beställde han dom i 17" och 8" breda.

Tog ett par veckor sen hämtade jag ut dom på posten. Åkte upp till däckfirman för att byta och allt är frid och fröjd, det skulle bli minus dagen efter.

mecken börjar sätta på första fälgen i fram på bilen men till min förvåning plckar han ner den lika snabbt igen och säger:

-"Den är för liten, det måste vara 18" som ska på här"

Grejjen är den att 17" är orginal på M paketet. Men fälgen passade inet, ringer upp gummihuset och frågar vad som är fel och dom fattar ingenting och säger att dom trodde att det skulle passa, vilket leder till irritation från min sida, tror?

Dom föreslår att vi ska köpa till spacers, jag ringer upp däckfirman och dom säger att Nej, Det kommer inte att gå. Det är alldeles för stort glapp..
Däckfirman ifråga är kända inom zatzy och motorsportsevenemang och vet vad dom pysslar med.

Nu vet jag inte vad det är för ET på dessa som vi har beställt, bilen har stått i snart 1 månad nu och som tur är så har familjen en annan bil att åka i, Men pappa börjar bli lite sugen på att få köra sin käresta nu :)

Nån som kan hjälpa mig?

Frågar här innan jag ringer till bmw imorgon.

Tack på förhand

EDIT: Skall tilläggas att det var bromsarna som tog emot

MVH
Oscar Beijer

Länk

en
8
entrapment1
330i -05
120d -05
Vi har skickat tillbaka fälgarna och dom skulle ta fram ett par nya, o nu har dom inte hört av sig på snart två veckor.. pengarna tillbaka är väl inget problem att få hoppas jag, men vad ska vi ha för fälgar ??

BMW orginal är onödigt dyra pengar tycker vi.

en
8
entrapment1
330i -05
120d -05
ingen här som vet ?

verkar väldigt konstigt...

Ma
441
MaCKaN_86
e61 530d M-Sport -08
Platinum Grey
Tycker det verkar konstigt att de inte passar. Men en kompis till mig har en e46 330 touring -03 facelift (vet inte om du har en e90 eller e46). Han har 17" och 8" breda ACE 5 ekrade som passar utan problem (jag satte dit dem). Om de är snygga är en smaksak. De på fäljfirman borde kunna plocka fram ett par som passar..

Mitt åk: Länk
17" är krav på 330i, hur det är för 330d vet jag inte. 18 behövs inte.
ET35 på 8"-fälgar passar bra.
st
3.465
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Vissa fälgkopior har så tjockt gods så att bromsoken tar i fälgens insida. Jag har blivit varnad för detta då jag köpte vinterdäck till min C32 AMG som har så stora skivor så 17'' fälgar är ett minimum!

Mvh, Steaman

BMW 316ti -02
MB C32 AMG -02
LR Discovery V8 -01
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Hade en 318i E46 tidigare och den levereras med 15". Enligt försäljaren skulle man passa sig för piratfälgar eftersom dessa ofta (men inte alltid) har tjockare gods och därför inte passar trots att det är 15". Dvs samma sak som steaman blivit varnad för.

//Stenback
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
entrapment1: Åter igen, köp orginal BMW fälgar så slipper Ni alla problem!
Det behöver inte kosta så mycket om man köper på rätt håll.
Si
70
SiggeL
330i e90 -05
Jag köpte fälgar och däck av gummihuset, typ de billigaste 17" tummarna de hade. Dino eller nåt hette de. Funkade klockrent och ser bra ut dessutom.

/S
ma
38
madseja
E90 330i -05
Köpte Dezent K 8x17 ET 35 + Conti TS810 225/45-17
hos Valla Däck till min 330i E90.

Fälg 4 x 1350:- exkl moms
Däck 4 x 1984:- exkl moms

Summa 13336:- inkl moms

Länk
Länk
Se fälg på sidan 44

madseja
Länk
en
8
entrapment1
330i -05
120d -05
Tack alla för alla svar!

förövrigt så är det en E90 om jag har glömt att nämna det.

Madseja; ska ta en närmare titt på dessa fälgar!

Bmw orginal är dyrt och har därför varit det sista alternativet, på firman sa dom att ACE Dino fälgar skulle passa i 17" men varken jag eller min pappa vill ha dom då vi inte tycker dem ser bra ut.

Ska till en däckfirma imorrn och prova ett par 17". återkommer med svar och bilder ifall allt går som det ska!

MVH
Oscar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.