AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.069

328 vs audi (sjukdomar igen)

Sida 2 av 3
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Sony:
Det beror ju på vart bilen e chippad. Vissa chip ger kanske bara 30 hk medans andra kan ge 50 hk.

Jag tror inte att man kan se på pappret vem som vinner. Den som hanterar sin bil bäst vinner nog i det här fallet.
Bp
316
Bpower
BMW 328 coupe 95
Sanningen kom fram igår..Vann på alla register förutom att det var jämt till 50km/h sen så var han längre och längre bak i backspegeln..detta va r då mot en audi A4 ¨års 96 1,8T chippad annat system drygt 210hk 300nm..
Sen frågade han mig har du chippat din 328 el? "nej det har jag inte "som vissa gör" hehe. svaret var grabben du måste trimma mer din audi ifall du vill skryta för dina polare "jag åkte ifrån en 328" han blev rätt irriterad..kul va det iallafll..

BMW its a ride not a car
Bp
316
Bpower
BMW 328 coupe 95
Jag vet en 328 går inte så bra med jämför mot en en mercedes C280 eller volvo 2,5T S70/V70 som oxå har 193 hk? var är dom hästarna? PÅ en 328 märks dom iallafll om man säger så..

BMW its a ride not a car
Grattis Bpower.Känns det bättre nu?:)
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
hade den 4hjulsdrift?Klart du tog den du kör ju bmw.....sen har dem flesta 328 runt 200 hk om man ska lita på dem som vet,sen så kan turbo hästarna mattas efter en stund pga något som en mer insatt kan skriva om.

Mpower
Bp
316
Bpower
BMW 328 coupe 95
SONY: det känndes riktigt bra

BMW its a ride not a car
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Skönt att du tog honom. Man kan aldrig vara säker på var man har chippade turbobilar!
Do
190
Dorfmeister
BMW 320dxdrive touring msport 2021
suck....
Det var la klart att du skulle ta honom, om du körde ifrån en t5 då ska en chippad a4 med 210hk inte vara något bekymmer

e3
274
e36328i
328i limo -96
kan nämna som en parentes att jag körde lika med en ny V70 2.5t+chip den skulle ha ca 250hk, men 328 går faktiskt riktigt bra för att bara ha 193hk...
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Nu när vi är inne på att jämföra våra 328:or med andra bilar så är det någon som har en polare med en Volvo S40T4 fas 2 kör ett race mot han/hon och se hur 328;an står sig där,ska leta upp en till våren men det är länge tills dess....0- till fullt på 3-4an borde räcka tycker jag!!

Mpower
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Frågar man ett volvofreak så vinner nog T4. Frågar man ett BMWfreak så vinner 328:an ;)

Sanningen?

Båda har ca 200 hk men volvon väger något mindre. Jämt som fan tror jag.

Men skall man tro på vissa T4 ägare som huserar här på forumet så skall ju en original T4 sprinta 100-200 på 16-18 sekunder. Det fixar ingen 328:a. Men det vill jag se innan jag tror på...
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Lexcom:just därför så ska det bli intresannt att testa när tillfälle ges....men har någon erfarenhet av ett race så är det bara att skriva här!
Det sägs ju att 200 hästars bmw inte är mer än 200 hästars honda.
Men 200 hästars volvo verkar mer än 200 hästars bmw?!Hur som helst så blir det kul och testa någongång...och vikten är ju lite mindre på volvon så varför inte.

Mpower
T4-or går jätte bra men om de får till en bra start,det är det som är problem med dem.Jag hade en innan och kan säga att man tappar mycket i starten på grund av framhjulsdriften.Uppe i farten är dem farliga,skit snabba.Om du tar han i starten då har du schans att vinna.
Tyisk 18-års-tråd!!!!!!!!!!!!!!

________
Slippa-bli-blåst-guiden för dummies: Länk
Typisk ska det stå

________
Slippa-bli-blåst-guiden för dummies: Länk
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Rolex:alla är inte gråhåriga på detta forum :-) det kan väll vara kul att jämföra bilar?!Biltidningar gör det hela tiden.....jag tog inte åt mig föresten jag tycker bara det är kul och gnabbas med dem äldre.

Mpower
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Rolex:

Moget inlägg!
ROLEX vad är det för stil att hoppa på oss som vill snacka om det här,om du inte är intresserad behöver du inte diskutera det här.Ingen tvingar dig.Vilken dålig stil av dig!!!!!
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Sony:du som har haft en T4 fas2 blir det jämt mellan en sån och 328 ? då blir det ännu roligare att jämföra till vårkanten :-)

Mpower
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.