|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har problem med original larmet i min nyinköpta e-36 Touring. Den har börjat larma i tid o otid, har kollat alla dörr o luckbrytare, hittar inget fel. Så nu ska det ur! Är det någon som har tips till mej hur jag avaktiverar/demonterar original larmet? så jag kan montera i ett annat. Tack på förhand. | |
|
Har du kollat kablaket till bagageluckan? Det är standart fel på touring modelerna! MvH Bmw 4-ever |
|
| Ja det har jag. | |
|
Lyft golvmattorna och kolla så det inte är fukt på kablarna in till styrboxen till karosserielektroniken. Hade själv fått fukt där vilket resulterade i att ett par kablar var sönder korroderade. Då jag köpte bilen fungerade varken centrallås/fjärrlås/larm (orginal). Felsökte själv, hittade inget, BMW solna kikade också, utan framgång. Aros Auto fixade till slut felet efter massa felsökande. Massa kablar som fick bytas, till slut hamnade notan på strax över 5 lappar. |
|
|
jag har samma problem med min e36 coupe. Den larmar så fort det regnar på den. Nu funkar inte sirenen till larmet så det låter inget, men den står och blinkar. Vad ska jag göra? Jag tippar på glapp eller kortslutning i kontakten under huven, men det är bara en gissning.. Någon som vet? |
|
|
Tack för tipsen men jag lägger inte mer tid på det här original larmet, det ska ur. Finns det ingen som har plockat ur ett larm och kan ge tips? |
|
|
Så ingen har plockat ur ett original larm då?? Konstigt. Får väll leta upp ett elschema och gå loss med avbitartången på chans då :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.