|
|
|
|---|---|
|
Problem me dieselpumpen jag fattar ingenting , följde helgonets tips att byta brickor från slangen på pumpen men det hjälpte inte har öppnat luftskruven också. Hur jag än handpumpar på pumpen så kommer det diesel, men den går bara upp till halva slangen sen åker dieseln tillbaka till pumpen igen och inte till motorn som den ska. Vad är då fel???? Ett ägg under gaspedalen är mer ekonomiskt än farthållare | |
|
har du kollat soleniden i pumpen?? den som ska ha plus konstant??? |
|
|
Hej vart sitter den?? är det den med kontakt och 2 smala kablar? en grön och svart? Ett ägg under gaspedalen är mer ekonomiskt än farthållare |
|
| ne den som sitter precis vid den skruven du ställer på pumpen det vet du väl var det är:) :D det sitter en kontakt på den det ska vara plus när du vider på nyckenl tästa och sätt en kabel och lysna om det klickar | |
|
hej ja det är en kontakt med flatstifts koppling som sitter på pumpen och dessa kablar går vidare till dosan där smält säkringen sitter kan det vara den som är fel säger du? Ett ägg under gaspedalen är mer ekonomiskt än farthållare |
|
| japp sätt ständig ström på den och kolla.......föresten vad är fel går den inte alls eller är den svårstartad | |
|
Hur sätter jag ständig ström på den? När man handpumpat jättesnabbt å dieseln kommit in i motorn från pumpen då kan man starta den men nu när jag handpumpar på dieselpumpen så kommer dieseln bara upp en bit i den genomskinliga slangen och sen åker den ner igen så den håller inte trycket ser jag fatta inte vad som är fel. Min merca diesel har jag aldrig haft nå problem med. Ett ägg under gaspedalen är mer ekonomiskt än farthållare |
|
| kontrolera att du inte har leka på en slang kan även vara vid tankarmaturen sitter under baksätet det får inte länga någotalls!!!! sätt slangklämmor överallt | |
| läcka | |
|
vad tror du om att sätta en backventil då?? på returslangen så den håller trycket? Ett ägg under gaspedalen är mer ekonomiskt än farthållare |
|
|
du ska inte sätta en på returen! isåfall ska du sätta en på sug slangen.... köp en matar pump på biltema kostar nog 800:- och säått den så den pumpar när du vrider på nyckeln.. |
|
|
det är ingen ide att spekulera om du inte bytt filter än, eftersom ett igentäppt suger luft från alla möjliga håll |
|
| Hej jag ska byta filter men vet inte hur jag ska få upp kåpan som, går det använda sig av samma som man byter oljefilter sånt verktyg? | |
| testa och kör utan filet koppla förbi filtret går den riktigt då så är det ju filtret | |
|
lossade filtret , tro det eller ej men det var isbitar inuti filtret och vatten, och det är 30 liter diesel i tanken jag måste inte tömma tanken tro?? Eller ska jag sätta i något medel i tanken som tar bort kondensen ? Jo solenoiden den svarta grejen mellan filtret och pumpen när jag skruvat i sär den var sönder också till kontakten, vad kostar en sån tro?? Ett ägg under gaspedalen är mer ekonomiskt än farthållare |
|
| den hehöver du inte inte det är bara en uppvärmningsgrej till dieselt....i häll i lite sånt som hindrar isbildning du behöver inte hälla ut den gamla dieseln tanka fullt och häll i lys fotogen ca 5liter är lagon på full tank byt blänslefilter och | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.