|
|
|
|---|---|
|
Har ett irreterande klonkande från framvagnen, mestadels från vänstersida! Stör mig något så otroligt, märks främst när man kör upp för vassare kanter typ trottoarer och när man kör på en tvättbräda som plogbilar brukar skapa!. Känns som att de hjulet också typ vobblar lite om man kör med det över en streckad mittlinje, typ längst motorvägen! Inget direkt glapp eller nåt om man ruskar på hjulet, nån som har några ideer, verkstaden hittade inget? Har sökt men inte blivit klokare... Stabilisatorstagen ser okej ut tror ja, iaf i upphissat läge... lite vibrationer i ratten men tror de mest beror på obalans, kom nog när vinterdäcken åkte på! 15000kmil. Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! | |
| kolla länkarmarna, böt mina på båda sidorna efter det susar bilen fram som den ska inget klonkande längre. | |
|
Kan mycket väl vara fjäderbenslagret, dvs infästningen av stötdämparen upptill. Eller rent av stötdämparen, kan skapa de mest märkliga klonkade ljud också. |
|
| Är du säker på att det kommer från framvagnen? Jag hade samma problem på min E 39. Det visade sig att det kom främre avgasrör som dunkade mot avgasrörsfästet eftersom klamman runt röret gått av. | |
|
Kolla casterstagen, klonkstagen! Sök på klonk! Vixit, dum vixit, laetus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.