AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.477

Smuts som ej går bort.

Hej,

jag har problem med en del smuts runt hjulhusen som vägrar att gå bort. Den känns som små små stenar elliknande när jag känner på det.
Har bara använt Oks naturavfettning samt svamp och schampo men nu funderar jag på att ta till starkare medel. Någon som har tips på vilket jag bör använda?

Bilen har varit otvättad ca 1 månad.
Lera skulle vara ett hett tips...
Länk

Annars blir det nog något starkare lösningsmedel antar jag?

/Marcus
Det kanske räcker med att använda petroliumbaserad avfettning istället för naturavfettning.

Mvh Johan
Eller ren bensin
Finns en avfettning som heter prickbortagning eller nåt vit pumpflaska med grön text säljs på bla Okq8, spraya på bilen när den är torr , låt verka 1-2 minuter spola med högtryck nerifrån och upp , svampa med ren svamp, skinna bilen. Blir det inte bra nu så upprepa processen igen, på med ett nytt lager avfettning och spola en gång till , nu ska bilen vara ren annars får väl lämna in den på nån lackbehandling !
Som sagt det finns olika avfettningar, vissa tar bort smuts andra tar bort salt och asfaltsprickar prickar(petroleumaffettning) ,vissa tar bort insekter och lös smuts osv (micro) man märker tex det genom att bilen blir orange när man sprutar på petroleum avfettningen om det är en massa salt på den , kan inte komma på exakt vad avfettningen hette men nåt med "prickbort" alltså, funkar kanon tycker jag !!

Soki: pröva och svara i tråden sen !!!

BOOSING AND CRUISING
tack för tipsen,
själv har jag bara behövt använda naturavfettning tidigare då jag tvättat bilen rätt ofta. Men jag ska kolla om jag hittar nåt prickborttagningsmedel annars testar jag med petroleumavfettning.
pröva med Autosmarts produkter...ALL skit försvinner då, kör med det själv så ;)

BMW CS Nr:06086
Länk
SOKI:haha Det är samma sak sorry !!! Köp en sån flaska du blir nöjd
Prickbort= petroleumafettning

BOOSING AND CRUISING
Kunde inte hålla mig så jag stack iväg för några timmar sedan. Körde med asfalltslösare och det funkade hyffsat. Nästan allt gick bort första gången sedan upprepade jag detta några gånger till sedan gick det bort. Polerade och vaxade bilen av glädje så nu skiner den igen. =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.