|
|
|
|---|---|
|
var under och knackade lite och det skrammlade i båda såklart, nu undrar jag var främre skarven är???? ska man kapa av efter lamdasonden och svetsa på dom nya sportkattarna ( som det förmodligen blir) eller????????????? Går det svetsa utan att ta ner hela systemet, tänkte på styrboxar och annan el, tacksam för svar. Hasso vet säkert. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Angånde lambdasomderna ser du det, på hur dom nya kattarna ser ut. De flesta kattar har uttag för sonder, men ibland pluggar man eller använder hålet beroende på kattens utseende. Du kapar med tigersåg bort de gamla, passar in de nya och punktar dit dom ordentligt och plockar sedan ned systemet och helsvetsar enligt min kollega som bytt en hel del dylika. Batteriet ska vara av och jorda så nära svetsstället du kan är att rekomendera. ///MVH Hasso Länk |
|
bmw_4ever; Var bor du? Om du bor nära Gbg så kan jag rekomendera A-alt avgassystem. De bytte bägge mina kattar för 1100.- (anslutningar samt jobb). Själva kattarna tillkommer men de kan du också köpa av dem till en vettig peng. Hör med lokala firmor, jag tycker det var väl värt 1100.-... MVH /Jonas BMW CS #5871 |
|
|
Fick ändra min signatur så pärlan är med också... :) MVH /Jonas BMW CS #5871 Min pärla: Länk |
|
| jaså är du också sugen på kompressor, kommer kanske till sommaren | |
|
Mja, det är en del pengar så det är nog mer en dröm just nu. Har redan lagt runt 60' det senaste året på bilen. Till våren är det dags för nya 19" bakdäck igen(håller ju knappt en säsong). Sen får vi se vad man hittar på för kul! Jag skulle dock gärna se/höra en 540 med kompressor så säg gärna till om ni har vägarna förbi Gbg med omnejd! MVH /Jonas BMW CS #5871 Min pärla: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.